Први порески кол центар у Србији

Пореска управа Србије отворила Контакт центар преко којег ће порески обвезници моћи да добију информације како да на бржи и једноставнији начин измире своје обавезе. Порески обвезници ће имати статус клијената.

Министарка финансија Србије Диана Драгутиновић отворила је Контакт центар Пореске управе, који ће грађанима телефоном, електронском поштом и преко веб сајта пружати опште информације о пореским прописима.

Министарка је, као први корисник услуга новог центра, добила исцрпан одговор, и проверила стручност једног од 40 новозапослених службеника. Пројекат треба да допринесе развоју поверења између грађана и порезника.

Драгутиновићева је подсетила да је у току свеобухватна пореска реформа, чији је циљ смањење фискалних оптерећења на плате и повећање пореских оптерећења на потрошњу.

Министарка је најавила доношење закона о фискалној одговорности и измену закона о порезима на доходак, добит и имовину.

Диана Драгутиновић од Контакт центра очекује да допринесе повећању броја обвезника који ће вољно и на време плаћати порез.

Министарка финансија је нагласила да ће Контакт центар допринети изградњи поверења између Пореске управе и обвезника и побољшању имиџа Пореске управе.

Говорећи о планираној фискалној реформи у Србији, министарка је навела да је њен циљ да се изменама пореских прописа подстакне привредни раст, запосленост и извоз, а с друге стране ограничи јавна потрошња и више опорезује општа потрошња.

"Ми знамо шта нам је циљ, то је фискални систем који треба да одржи раст, запошљавање и извоз. То на расходној страни значи да Министарство финансија припрема Закон о фискалној одговорности, а на приходној ради на свеобухватној реформи", каже министарка финансија.

Драгутиновићева каже да је намера да се повећа опорезивање потрошње а смањи оптерећење плата и производње.

"Искуства напредних земаља указују да треба тежити што умеренијем пореском оптерећењу. Правило да је од плаћања пореза горе једино не платити га, требало би да важи и код нас", каже Диана Драгутиновић.

Порески обвезници добијају статус клијената

Отварању Контакт центра присуствовао је и шеф Делегације Европске уније у Србији Венсан Дежер, јер је ЕУ из предприступних фондова помогла отварање Контакт центра са 2,5 милиона евра.

"Мислим да ће се овим кол центром успоставити нови однос, обвезници неће бити само они који порезницима морају нешто да плате, већ ће добити статус клијента, у правом смислу речи", каже Дежер.

Око 4.500.000 пореских обвезника евидентираних у централном пореском регистру који је урађен крајем прошле године, моћи ће да добија информације телефоном, путем електронске поште или веб сајта.

"Идуће године у исто време очекујемо и остварење и електронске комуникације између пореских обвезника и пореске управе", каже Драгутин Радосављевић, директор Пореске управе.

То значи да ће садашњи регистар прерасти у електронску форму, сваки обвезник, фирма или грађанин имаће нови, лични порески број, и могућност сталног увида у свој порески досије.

За позиве са фиксног телефона број Контакт центра је 0700-700 007, за позиве са мобилног телефона 011-33 10 111, а радно време је од 9 до 15 часова.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 24. мај 2024.
17° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије