Маркионе о аутомобилском "браку из снова"

Следеће европско удруживање аутокомпанија могло би да укључи "Пежо-Ситроен", најавио челник "Фијата" Серђо Маркионе. Комбинација "Фијат-Пежо-Ситроен" била би "брак из снова", оценио Маркионе.

Извршни директор "Фијата" Серђо Маркионе предвиђа да би следеће европско удруживање аутокомпанија могло да укључи "Пежо-Ситроен", највећег француског произвођача кола, оцењујући да би комбинација "Фијат-ПСА" била "брак из снова".

"Следеће удруживање биће највероватније француско," рекао је челник "Фијата", који је власник америчког "Крајслера."

"Они су покушали са 'Мицубишијем' и сада ће покушати са неким другим", рекао је Маркионе.

"Пежо", други по величини европски произвођач кола, прошлог месеца је прекинуо преговоре о преузимању акција са јапанским "Мицубишијем" и најавио јачање сарадње са неком другом компанијом.

За разлику од "Пежоове" самосталне стратегије, домаћи ривал "Рено" и његов јапански партнер "Нисан" објавили су почетком априла узајамно преузимање акција са немачким "Дајмлером", на основу уговора о јачању сарадње.

Званични поредставник "Реноа" одбио је да коментарише Маркионеову прогнозу.

Пет месеци раније, Маркионе је изјавио да многи у аутоиндустрији процењују да је комбинација "Фијат-Пежо" један "брак из снова", додавши да је тадашња куповина "Крајслерових" акција била само један корак у оквиру његове стратегије консолидације италијанске компаније.

Аналитичари оцењују да повезивање "Фијата" и "Пежоа" има "индустријску и акционарску логику".

"Фијат" годишње производи око два милиона возила, а "Крајслер" је лане монтирао 1,3 милиона.

Познат је став Маркионеа да би једна компанија морала да произведе најмање пет милиона аутомобила годишње, ако жели да преживи као глобални произвођач кола. "Пежо" је лане продао 3,2 милиона возила.

Аналитичари процењују да је будућност аутоиндустрије у ширем повезивању компанија и да ће оне које остану саме бити без икакве шансе, што ће истовремено произвести "рат" мега корпорација и појачати конкуренцију.

Самостално, тешко да неко може да обезбеди место на тржишту и према мишљењу стручњака изгледе да опстану има само пет - шест највећих концерна на свету.

Најновији пример удруживања је савез "Рено-Нисан-Дајмлер" постигнут почетком априла, после процене извршног директора "Рено-Нисана" Карлоса Гона да ће "тројно партнерство" свима бити од користи.

Компаније су договориле симболичну "унакрсну" куповину акција од око три одсто, како би се пре свега смањили трошкови производње.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво