петак, 09.04.2010, 08:25 -> 10:43
Будућност електричних возила
Предвиђа се да ће за 10 година петина возила произведених и продатих у Европи имати чист електропогон. За такву производњу код нас, произвођачи траже гаранције за субвенције цена и изградњу инфраструктуре.
Европска Унија заостаје у односу на САД када је реч о увођењу нових технологија у погон аутомобила. Ипак, стручњаци предвиђају да ће за 10 година петина возила произведених и продатих у Европи имати чист електропогон, а скоро половина биће хибриди.
Председавајућа Европске уније, Шпанија, прва ће повући потез и у развој електричних возила у земљи уложиће 590 милиона евра ове године и 794 милиона долара у наредне две године. Новац је намењен инфраструктури за пуњење батерија, јер Шпанци очекују да ће у тој земљи до 2014. године бити 250.000 електричних или хибридних возила.
Анкетирани грађани слажу се у једном - трошкови одржавања возила, нарочито старијих и трошкови горива, превише оптерећују буџет.
"Сигурно је да ће нови технички преглед бити далеко ригорознији и обухватнији па ће возачи морати своја возила да држе у максимално исправном стању", изјавио је Дејан Коматина из "Рено"-а. То ће довести до повећања трошкова одржавања посебно код возача који имају возила старија од 15 година по неким проценама за око 25 одсто.
Онај ко први почне да примењује нове технологије биће богато награђен из фондова ЕУ. Тако, на пример, "Рено" и "Нисан" планирају да у Европи продају четири модела електричних возила од 2011. године.
"Нисан" планира да уведе први електрични модел у Европи крајем 2010. И код нас би се могло кренути у електрификацију возног парка, када би држава за то имала више разумевања. Произвођачи траже гаранције за субвенције цена и изградњу инфраструктуре.
Изградња инфраструктуре подразумева да се у већим градским целинама обезбеде места где би се електромобили пунили док су паркирани. То би, на пример, биле наше јавне гараже или обележена паркинг места која имају бандере.
Развој нових технологија у Европи биће усмерен у три степена електрификације аутомобила. Само ГМ ће већ ове године уложити милијарду долара.
Мали градски аутомобили биће искључиво на електронски погон, друга врста су хибриди који се пуне бензином, али иду на струју и то су аутомобили средње класе, трећа врста су експерименти са хидрогеном и компримираним ваздухом, али мало је вероватно да ће се та возила производити.
Аналитичари кажу да ће електромобили имати више прође на тржишту САД, него у Јапану или Европи, зато што је већина аутомобила у тој земљи паркирана у гаражама породичних кућа, што пуњење чини лаким. Субвенције за електровозила у Америци већ сада су трећина цене аутомобила, а путарина и паркинг се не плаћају.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар