Прописи за аутогас на чекању

Иако је уредба о ауто гасу на снази од 1. марта она се не примењује јер нема правилника који дефинишу критеријуме за давање лиценци за складиштење тог енергета. Додатни проблем је и спорост у усклађивању са нормама ЕУ, јер ће нови прописи морати да се примене најкасније до краја године.

Крајем прошле године, Влада Србије донела је Уредбу о посебним техничким условима за обављање енергетске делатности, која регулише и коришћење течног гаса.

Иако, је Уредба на снази од 1. марта она се не примењује јер нема правилника који дефинишу критеријуме за давање лиценци за бављење тим послом. Додатни проблем је и спорост у усклађивању са нормама Европске уније у тој области, јер ће нови прописи морати да се примене најкасније до краја године.

Владимир Ђорђевић из Котежа, увезао је из Италије ауто на гас који нема стандардну боцу за наше тржиште. Иако има опрему по прописима Европске уније у Србији не може да добије атест, без кога нема путовања у иностранство.

"Проблем је што ја имам боцу од 25 бара, а у Аутомото савезу Србије су ми тражили боцу баждарену на 30 бара и предлагали да извучем комплетан уређај или заменим боцу, што додатно кошта око 150 евра", рекао је Владимир.

Овакви проблеми су све чешћи, а заправо њих не би ни било да се нови прописи примењују, јер се Србија обавезала да своје стандарде прилагоди прописима Европске уније, кажу у Институту за стандардизацију.

"Прво треба уредити опрему, која се уграђује у нашој земљи. Она мора бити хомологована, у складу са захтевима Уније. Када се та степеница прескочи, све друго ће бити лакше", објаснио је Владан Поповић из Института за стандардизацију Србије.

Сваки произвођач имаће своју типску боцу и ознаку, јер су сада неке плинске боце без атеста па се често не зна ни ко их пуни.

У Асоцијацији за ауто гас очекују да ће у земљи бити 300 регистрованих фирми за уградњу и сервисирање опреме.

Бранко Вуксан из Асоцијација каже да је њихова процена да ће сервисери који сада раде, морати да унапређују делатност да се не баве само тиме, јер ће бити све више аутомобила који ће имати уграђене гасне уређаје и треба неко да их сервисира и одржава.

Убудуће ће они који увозе течни нафтни гас морати на једном месту да имају резервоаре од најмање 1.000 метара кубних.

"Веома мали број фирми може да испоштује тај капацитет резервоара, друге фирме ће отпасти и неће моћи да увозе гас", нагласио је председник Националне асоцијације за нафту и гас Момчило Костић.

Посао је уносан па је доста оних који раде на дивље. Главна новина у прописима је што ће се увоз гаса третирати као и увоз нафте и нафтних деривата. Сада није било ни прецизне евиденције колико се тог енергета увезе у земљу.

"Нема више царињења на точковима, све се обавља преко овлашћеног царинског складишта, узима се сертификат о квалитету и пореклу, и врсти горива, а тражи се и сертификат за сваку источену цистерну", рекао је Александар Јонев из Регионалне ЛПГ организација земаља ЦЕФТА.

Структура потрошње показује да се 80 одсто течног нафтног гаса у Србији користи за аутомобиле, а само 20 одсто у домаћиставу и привреди.

Процењује се да у нашој земљи има између 250 и 300 хиљада атомобила на плин.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 18. август 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом