Нова крила потребна ЈАТ-у

Стари уговор "Јат ервејза" и "Ербаса", вредан 580 милона долара, о куповини осам авиона, додатно отежава ситуацију у националној авиокомпанији. У Влади кажу да није у интересу Србије да ЈАТ преговара само са "Туркиш ерлајнзом".

Велики дугови ЈАТ-a, застарела флота и велика конкуренција, коју је донео Споразум отвореном небу, допринели су је да национални авиопревозник постане неатрактиван потенцијалним страним купцима.

Стари уговор "Јат ервејза" и "Ербаса", вредан 580 милона долара, који предвиђа куповину осам авиона, додатно отежава ситуацију. Уговор мора да се промени у корист потреба ЈАТ-а, кажу у Влади, и додају да од услова "Ербаса" зависи да ли ће се споразум из 1998. године реализовати.

Депозит од 23,5 милона долара, ЈАТ је већ отплатио држави, што је добар мираз будућем стратешком партнеру.

"Уколико Србија успе да пронађе стратешког партнера, који ће обновити ту флоту и дати право место ЈАТ-у унутар те компаније, а то не може бити без услова одржавања одређених регионалних линија које дају одређену предност, Србија ће морати да разговара о алтернативним путањама за обнову флоте", рекао је потпредседник Владе Србије Божидар Ђелић.

У ЈАТ-у кажу да се тренутно преговара само са "Туркиш ерлајнзом". Директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић наводи да је турска компанија још није ступила у контакт са Владом и да ће Влада као власник капитала о томе одлучити, али да за то, како каже, није "сазрело време".

Радовановић је рекао да су прелиминарни преговори у току, тј. упознавање потенцијалног стратешког партнера са оним шта треба да купи.

Додатну забуну при избору стратешког партнера унела је најава да би дугове ЈАТ-а могла да преузме држава. Реч је о око 180 милиона евра кумулираног дуга који би требало да покрију порески обвезници. Цена је превисока, сматрају стручњаци, који предлажу оснивање нове авиокомпаније.

"То је онда процена, или ћемо имати такву компанију на такав начин са таквом ценом или ће ЈАТ морати у стечај", рекао је аналитичар Милан Ковачевић.

У међувремену, ЈАТ у сарадњи са ДДОР-ом Нови Сад, путницима који имају повратну карту од уторка поклања здравствено осигурање за боравак до 30 дана у земљама ЕУ. Полиса покрива трошкове до 5.000 евра.

То је покушај да се конкурише "лоу кост" компанијама, чије су цене карата на летовима за Мадрид и Барселону, ове сезоне, износе само 89 евра, са свим таксама.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 27. мај 2024.
17° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије