Сумњив квалитет горива

Осим што је гориво прескупо, возачи се жале и на његов квалитет. Деривати су углавном у складу са домаћим стандардима, али далеко од европских норми. Мала појефтињења појединих деривата најављују велику борбу нафташа за купце, али ће квалитет, ипак, имати пресудну улогу.

Сви нафташи имају две редовне контроле горива на пумпама, у цистернама, складиштима и баржама. Возачи се, ипак, жале на квалитет, а мало ко од њих зна да октанску вредност од недавно могу да провере.

Лукоил је, рецимо, ангажовао покретну независну лабораторију. Узорак се узима из црева или резервоара аутомобила, како потрошач захтева.

Последња, инспекцијска контрола Министарства трговине, показала је да нема одступања од домаћих прописа, али да има од европског стандарда - пронађено је два и по пута више олова у дериватима.

НИС најављује да ће током године престати да производи оловни моторни бензин. Евродизел је једини дериват на српском тржишту који сада има европски квалитет и код НИС-а и из увоза. МОЛ, ОМВ, Хеленик и Луикоил довозе га из својих рафинерија у региону.

"Када је реч о квалитету нашег горива, било је веома мало примедби и рекламација возача управо захваљујући свим тим проверама, али и покретној лабораторији", рекао је Алексеј Акимов из Лукоил-Беопетрола.

Квалитет - услов опстанка малих нафташа

Када од нове године почне слободан увоз свих деривата, важиће и европска правила. Стручњаци сматрају да ће управо квалитет горива бити услов опстанка малих домаћих нафташа.

Позиција приватних дистрибутера и продаваца нафтних деривата на тржишту Србије се мења, јер они заступљени појединачно као до сада, тешко да ће моћи да угрозе конкурентску позицију великих играча, сматра Владимир Круљ са Факултета за економију и финансије.

"Они ће тада имати сасвим другачији однос према српском тржишту, а српски купац ће тако добити квалитетније гориво", рекао је Круљ. 

Поред квалитетног горива, потрошач тражи и добру услугу. Бензинске пумпе се модернизују, посебно оне ван града, а део понуде су угоститељске услуге и други садржаји.

"Онај ко буде могао да понуди више, да понуди и додатну атрактивну услугу, тај ће и да опстане. Да ли ће у тој утакмици моћи да победе мали нафташи, то не може да се прогнозира, али оно што је сигурно почетну предност имају велике нафтне компаније, јер имају новца, пуно пумпи и знања како се то ради", рекла је Биљана Степановић, директорка Бизнис-инфо групе.

Српски нафташи, оцењују аналитичари, морају што пре да примене светску праксу - профит не доноси цена горива, већ услужне делатности на пумпама.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 16. август 2025.
35° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом