Нова улагања у домаћи "пунто"

Италијански "Фијат" уплатио 1,5 милион евра на рачун компаније "Фијат аутомобили Србија" који ће бити утрошен на унапређење процеса производње "пунта" у крагујевачкој фабрици.

Италијанска компанија "Фијат" уплатила 1,5 милион евра на рачун италијанско-српског предузећа "Фијат аутомобили Србија" како би се унапредила и повећала производња "пунта" у Крагујевцу.

Међутим, није прецизирано шта ће се конкретно радити да би се повећала производња "пунта" која је у погонима фабрике "Застава аутомобили" званично почела почетком овог месеца.

Саветник директора Агенције за приватизацију задужен за "Застава аутомобиле" Александар Љубић изјавио је да се "договарало да 'Фијат' треба да уплати 1,5 милиона евра" и да је то инвестиција која је везана за производњу "пунта" односно за повећање производних капацитета.

Уплату инвестиције најавили су председник Управног одбора "Фијат аутомобила Србија" Ђовани де Филипис и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић, када су почетком априла посетили фабрику аутомобила у Крагујевцу, поводом почетка серијске производње "пунта".

Коментаришући када ће "Фијат" уплатити 200 милиона евра на име оснивачког улога, Филипис је рекао да су инвестиције у "Заставу" континуиране, као и да ће оне највећа каснити због светске економске кризе.

"Не могу да кажем када ћемо уплатити оснивачки улог, али уложићемо 1,5 милиона евра у производњу "пунта". На произоводњи је тренутно ангажовано 500 људи, а тај број ће до септембра бити удвостручен", рекао је Филипис.

Најављена инвестиција односила се на улагања у погон лакирнице, где се сада ручно фарбају аутомобили, и која представља "уско грло". Улагања би требало да омогуће месечну производњу од 2.000 аутомобила. 

Производња "пунта" у Крагујевцу од делова који стижу из италијанског "Фијата" договорена је почетком ове године, када су торинска фабрика и предузеће "Застава ауто" потписали уговор, који је део стратешког уговора између "Фијата" и државе Србије.

Према стратешком уговору, италијанска фирма треба да уплати оснивачки улог од 200 милиона евра и да у Крагујевцу производи потпуно нов модел А класе, а у другој фази и Б класе.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
18° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије