Камионџије траже помоћ државе

Друмски превозници у Србији траже хитну интервенцију државе да би се изборили са конкуренцијом из окружења, уколико изостане, прете пресељењем својих предузећа у Хрватску и Словенију.

Годишње се у буџет Србије слије милијарду евра од друмског транспорта. Овај приход прави 7.000 камиона који су највећа транспортна флота на Балкану.

У овом сектору запослених је 20.000, а упркос кризи посла има, кажу превозници. Међутим, да би се борили са конкуренцијом из окружења, потребна је хитна интервенција државе, јер ће ускоро због бољих услова своје компаније почети да селе у Хрватску и Словенију.

На сајму камиона који почиње данас нико из удружења друмских превозника неће преговарати о куповини нових камиона и ширењу посла јер им се то не исплати.

Велике флоте купљење 2007. и 2008. године полако се распродају јер у време кризе држава не жели да се одрекене ни једног дела колача које превозници треба да плате.

У нашем окружењу државе су одавно увеле субвенције, а предњаче Словенци и Хрвати.

"Хрватска даје значајну стимулацију од 5.000 евра за сваки камион ЕУРО 5 категорије. Словенија враћа део акцизе својим превозницима од 10 до 112 евроценти по литру горива", рекао је Душан Николић председник групације друмског превоза Привредне коморе србије.

Апсурд је да посла има, извоз расте, потреба за превозом има, камиони све више иду пуни у иностранство, а немају шта да возе натраг па су тако неконкурентни.

Излаз из кризе - хитне мере државе

Превозници кажу да ако држава не буде нешто значајно предузела, остаћемо без транспорта који ће преузети странци, а и наши ће почети да региструју фирме у иностранству где је повољније.

"Што би плаћао 10.000 евра на возило ако могу да добијем 10.000 евра кад увезем возило. Није ми проблем да имам фирму у Хрватској, то се може технички организовати. Ја ћу имати корист, држава огромну штету", каже Дејан Томашевић из "МБ Транса".

Излаз из ове кризе превозници виде само у хитним мерама државе од које очекују гаранције за задуживање у комерцијалним банкама.

"Ми смо имали предлог да држава за нас да гаранцију у висини царине коју нам је наплатила. Ништа ми не тражимо, само оно што смо платили. Требало би да нам држава барем да гаранцију за новац који је узела", каже Мирослав Николић из концерна "Србоекспорт".

Удружење превозника похвалило је рад Министартства за инфраструктуру јер је увело ред у издавање дозвола за линијски превоз и смањило могућност да се са њима тргује. Превозници кажу да је највећа последица кризе у њиховом послу и даље лоша наплата услуга.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 07. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара