Читај ми!

Кина додаје гас – Европа губи трку у ауто-индустрији

Европска ауто-индустрија је у кризи, због повећане глобалне конкуренције, посебно из Кине, и скупог преласка на електрична возила. Од око 38 милиона путничких аутомобила произведених 2025. у свету – 60 одсто долази из Азије, док је из ЕУ удео тек око 16 одсто.

Кинески аутомобил није јефтин, али за мање новца пружа више, кажу упућени. Висока технологија и богатија стандардна опрема адути су којима Кина побеђује у технолошкој трци. Све чешће постају и власници западних брендова.

"Кинески аутомобили данас дефинитивно могу да понуде већ у основним пакетима опреме много тога што је можда код неке традиционалне конкуренције на списку доплата, а када све то саберете на крају то испадне 20 до 30 одсто заправо јефтиније“, рекао је регионални менаџер за југоисточну Европу компаније "Џили" Милан Дербогосијан.

У Кини је званично регистровано 109 брендова аутомобила - на српском тржишту их је 14. Све више је кинеских аутомобилских компанија које отварају продајне салоне, сервисе, безмало и фабрике у Европи.

"Једна од стратегија јесте локализација производње, тако што ћемо отворити прву фабрику у Мађарској следеће године, али пре свега да изградимо мрежу поверења, квалитета и сигурности на тржишту како Европе тако и на тржишту Србије и Црне Горе“, каже директор "ТДВ Аутомотиве" Милош Јевтић.

Дербогосијан напомиње да да ли ће они преузети примат и у ком року не може се рећи, и не може се причати ни о каквом примату.

"Можемо рећи да ће кинески брендови ући на европска тржишта много брже него шро су то урадили неки корејски или јапански брендови“, истакао је Дербогосијан.

Годишње, у свету прода се више од 20 милиона нових возила из Кине, док је удео увозних аутомобила у тој земљи, први пут ове године пао испод 50 одсто. Упућени упозоравају на убрзано повећавање броја азијских возила на путевима у Европи.

“Мислим да ће ово посебно бити убрзано уколико Европа и Америка крену путем бојкота, путем санкција и изолације. Плашим се да ће та изолација више изоловати Европу него Кину и да ће само додатно успорити развој технологија на европском нивоу“, рекао је професор Саобраћајног факултета у Београду Крсто Липовац.

Липовац: Европски произвођачи треба да уче од кинеских

Од почетка године у Србији, у укупном броју новорегистрованих путничких аутомобила, кинеских је око хиљаду петсто, што је шест одсто више него лане. Познаваоци прилика кажу да је на то утицала стратегија пословања кинеских компанија као и субвенције.

"Отворили смо преко 60 продајно сервисних центара, отворили смо логистички центар у Љубљани, који је повезан са Луком Копар, одакле се бродовима снабдевамо деловима из Кине“, навео је Дербогосијан.

Липовац мисли да европски произвођачи треба да уче од кинеских и треба да сарађују са кинеским.

Према његовим речима, једино то може омогућити један стабилан развој добронамерних технологија, савремених које ће омогућити онај одрживи развој човечанства.

Од почетка године у свету је произведено око 38 милиона путничких аутомобила - од чега 60 одсто долази из Азије, док је из ЕУ удео тек око 16 одсто.

петак, 31. октобар 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом