Кредит као веза без излаза – зашто је грађанима тешко да промене банку

Мењамо телефон сваке две године, а банку готово никад. Душан Узелац са сајта Каматица рекао је за РТС да је битније имати став, него знање када се долази у банку, док је финансијски консултант Владимир Васић истакао да приликом избора банкарских услуга некада треба поступити као куповини на зеленој пијаци.

Душан Узелац је рекао да је процедура промене банке доста компликована, поготово ако је кредитна активност у питању.

"Банке су на неки начин и самим чином издавања кредита везале клијенте и закључали их да трајно буду ту. Међутим, већи је проблем у ставу грађана који тиме не желе да се баве. Делимично је исто и за административне муке", рекао је Узелац.

Узелац наводи да банке препознају моменат толеранције корисника, који често користе.

"Банка може да буде све лошија и лошија у услузи, може да буде све скупља и скупља, а све ће се то резултирати можда на емотивној реакцији. Опсоваћемо и наставићемо даље. На сам тај момент, толеранција је доста висока, што је препознато од стране банака", истакао је Узелац.

Васић примећује да грађани често не маре за мале износе од пар стотина динара, али то често на дужи временски период буде са више нула.

"Ако сте узели кредит од милион динара на 60 месеци и камата се разликује два или три процента, ви ћете сигурно више да платите или мање да платите неких 75.000 динара на цео тај период. Људи то не схватају. Понекад треба да се понашамо као кад идемо на зелену пијацу, обиђемо неколико тезги. Гледамо, па питамо, то треба да буде неки саставни део нашег ритуала", поредио је Васић.

Динар, по динар...

Финансијски косултант је рекао да су банке превасходно настале на поверењу и да је оно кључно за њихову промену.

"Трошак је један елемент за промену, други је свакако неко задовољство. Банке су настале на поверењу. Ми имамо поверења у банке, али с друге стране нисмо спремни да учимо шта су све наша права. Не кажем да то банкари користе, али било би добро да ми имамо и законску регулативу, онај чувени Закон заштите корисника финансијских услуга лепо звучи и свашта тамо нешто пише и то треба нас да штити, али не може закон више да нас штити него ми сами", рекао је Васић.

Узелац са сајта Каматица наводи да је највећи проблем корисника финансијска едукација.

„Мислим на један генерални потрошачки став, да смо ми купци, а не неко коме се нешто продаје. Битније је имати став, него знање. Битније је знати да хоћете да имате рату од 200 евра, него да разумете ефективну каматну стопу, номиналну каматну стопу. Није ни проблем ући у банку и рећи ја ништа не разумем. Ви сте ту да ми то продате и да ме уверите или убедите“, закључио је Узелац.

субота, 18. октобар 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом