недеља, 14.03.2010, 11:25 -> 12:50
Конкуришу сами себи
"Фолксваген" незадовољан конкуренцијом "Шкодe", своје чешке подружнице. Рат у сопственом дворишту кулминирао пензионисањем директора "Шкоде". Убудуће ће из Чешке стизати "скромнији" модели.
Руководство немачког аутомобилског гиганта "Фолксваген" незадовољно је због све агресивније конкуренције коју његовим возилима прави чешка "Шкода", која је, иначе, саставни део немачог концерна.
Према писању немачког недељника Шпигл, то је и један од разлога што педесетдеветогодишњи директор "Шкоде" Рајнхард Јунг одлази у пензију.
Немачки концерн је 1991. године купио "Шкоду", са циљем да за "Фолксваген" производи ценовно доступнија возила ниже класе. Уместо тога "Шкода" сада и својим луксузним моделом озбиљно конкурише водећем "Фолксвагеновом" моделу у "пасат".
Двобој ривала, "пола" и "фабије", и, "голфа" и "октавије", достигао је врхунац у међусобној конкуренцији "пасата" и шкодиног "суперба", при чему у неким случајевима "Шкода" побеђује свог немачког ривала, констатује Шпигл.
Председник управног одбора "Фолксвагена" Мартин Винтеркорн се наљутио, када је утицајни ауто магазин "Ауто Билд" објавио упоредни тест, који је "шкоду суперб" ставио испред "фолксваген пасата".
"Једноставно добијате за своје паре много више опреме и више простора", оценио је "Ауто Билд". Уредници чаосописа су, такође, утврдили да постоји "једва нека" разлика у квалитету, а "шкода" је у Немачкој неколико хиљада евра јефтинија.
"Шкода ауто", ипак, више не остварује такав профит који би, према "шпигелу" могао да компензује губитак "Фолксвагена".
Прошла су времена, како се истиче у том тексту, када је "Шкода" својим огромним профитом пунила благајне концерна. Док је раније оперативни профит "Шкоде" премашивао девет одсто промета, за прошлу годину је то само 2,8 одсто.
Нова "Шкода" стиже из Словачке
Продаја "Шкоде" је опала са 626.000 возила 2008. године, на 552.000 лане. Промет је опао за 11,7 одсто, на 7,1 милијарди евра, на шта посебно утиче јачање чешке валуте круне и раст плата запослених у фабрици у Младој Болеслави, што поскупљује производњу у Чешкој.
У интерном поређењу фабрика у оквиру концерна. "Шкода" неће дуго остати на врху, наводи се у тексту Шпигла.
Квалитет израде је и даље добар, али трошкови су знатно повећани. И због тога "Фолксваген" не планира да свој нови мали породични аутомобил производи у Чешкој, него у Словачкој, пише тај лист.
Претпоставља се, зато, да ће задатак будућег директора "Шкоде" Винфрида Валанда, досадашњег руководиоца филијале у Кини, који ће од јесени заменити Рајнхарда Јунга, бити да смањи трошкове чешке фабрике.
Правац ка томе је, како се наводи, показао сам главни шеф Винтеркорн изјавом да свака марка аутомобила у оквиру "Фолсквагена" може да ради шта хоће, али да то не сме да угрози неке друге брендове концерна.
То би требало да значи и повратак "Шкоде" у сенку "Фолксвагена", што ће се видети у трећој генерацији "суперба", који ће бити мањи од постојећег модела и имаће мање опреме која га је на тесту ставила испред сестринског "пасата", процењује "Шпигел".
У оквиру највеће немачке аутомобилске индустрије "Фолксваген" послују робне марке "Ауди", "Сеат", "Бентли" и "Шкода". Немачки аутомобилски гигант је истовремено и највећи акционар у два највећа европска произвођача камиона, немачком "МАН-у" и шведској "Сканији".
"Фолксваген" је, прошле године, прузео и 49,9 процената акција у "Поршеу", и планира да у целини преузме легендарног немачког произвођача луксузних спортских аутомобила.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар