Читај ми!

Трансфера и Аустријске државне железнице (ÖBB group) оснивају заједничку компанију у Србији

Ново поглавље у регионалном интермодалном транспорту.

У амбасади Аустрије у Београду су компанија Трансфера, једна од највећих логистичких компанија у региону, и компанија Rail Cargo Group, одељење железничког терета Аустријских државних железница (ÖBB group), потписале уговор о оснивању заједничке компаније у Београду. Ова пословна сарадња представља кључни корак ка иновативним логистичким решењима на подручју Западног Балкана.

Заједничка новооснована компанија са седиштем у Београду ће се примарно фокусирати на развој интермодалних логистичких решења, што ће уз додатну вредност за производне и трговинске компаније из Републике Србије представљати и важан напредак у области еколошки одрживе логистике.

Његова екселенција Кристијан Ебнер, амбасадор Аустрије у Србији, истакао је да је унапређење овог модела транспорта још један значајан корак ка развоју транспорта у региону и Европи и побољшању билатералне сарадње двеју пријатељских земаља, Србије и Аустрије.

"Радује ме што се кроз сарадњу компанија ÖBB Rail Cargo Group и Transfera Transport & Loigistics додатно шири присуство аустријског предузетништва у Србији. Са инвестицијама од око 3,6 милијарди евра, Аустрија је један од највећих страних инвеститора у Републици Србији, која представља све значајније тржиште са много потенцијала, нарочито у области железничког транспорта робе", истакао је амбасадор Аустрије у Србији.

Душко Радовић, генерални директор компаније Трансфера, изјавио је: "Наша сарадња је симбол дугогодишњег пријатељства и поверења, које је резултирало оснивањем заједничке компаније. Интермодални транспорт представља будућност логистике и чврсто верујемо да, комбинујући заједничке ресурсе, знање и искуство, можемо покренути позитивне промене и поставити нове стандарде у индустрији" и захвалио се свим присутнима што су подржали ову визију.

Интермодални транспорт тренутно није широко заступљен на простору Србије и Балкана, што ову иницијативу чини још значајнијом, посебно због потенцијала за превазилажење ограничења које са собом носи конвенционални друмски транспорт (дефицит возача, загађење, високи трошкови). Захваљујући иницијативама Владе Републике Србије, у последњих неколико година предузети су кораци кључни за реконструкцију пруга, модернизацију и унапређење железничке инфраструктуре. Улагања у изградњу интермодалних терминала широм Србије представљају значајан фактор за интеграцију српске железнице у мрежу најразвијенијих европских саобраћајница.

Кристоф Грасл, члан Извршног одбора Rail Cargo Group, истиче: "Ми обезбеђујемо мрежу, Трансфера пружа експертизу. Заједничким снагама, настојимо да успоставимо одржива решења за логистику и шпедицију за српско тржиште, које је годинама једно од најбрже растућих у Европи. Ово олакшава српској индустрији да пређе са друмског на железнички саобраћај, што не користи само економији, већ на крају и нашој клими".

Карл Ацингер, генерални директор Rail Cargo Group Аустрија, додаје: "Интермодал је будућност и заједно са Трансфером, ми желимо да развијемо прилагођена енд-то-енд решења и да их одрживо успоставимо у Србији и шире. Развојем заједничке компаније, настављамо наше дугогодишње успешно присуство на Балкану. Радујемо се нашем заједничком раду и постизању успеха у будућности која заиста обећава".

Развој интермодалног транспорта у Србији

Овим поводом, Анита Димоски, в.д. помоћника министра за железнички и интермодални транспорт, истакла је да је развој интермодалног саобраћаја препознат као један од фактора који могу допринети убрзаном привредном развоју Републике Србије, посебно ако се узму у обзир економска, еколошка и енергетска ефикасност овог вида транспорта.

"Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре препознало је предности и значај интермодалног транспорта, тако да је 2015. године донета прва Уредба о стимулативним мерама у циљу унапређења комбинованог транспорта, а њена примена почела је 2018. године. Законом о буџету за 2024. годину, опредељена су средства за ову намену у износу од 100 милиона динара. Тренутно је у Србији оперативно 11 интермодалних терминала и лука које се баве интермодалним транспортом, од којих су два терминала у државном власништву. Важно је имати у виду да је у последње три до четири године отворен значајан број нових приватних терминала што указује на то да је потреба за овим видом транспорта у сталном порасту у Србији", истакла је Димоски.

субота, 15. јун 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије