Читај ми!

Kрајем године брзим возом од Београда до Суботице за 80 минута, шта све Србија гради са кинеским партнерима

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да постоји доста простора за наставак сарадње са кинеским партнерима и да се са кинеским компанијама гради у области друмског и железничког саобраћаја, обнавља се и изграђује канализација. Међу најзначајнијим пројектима Весић издваја градњу брзе пруге до Суботице, која ће бити завршена до новембра и за само 80 минута ће моћи да се стигне од Београда до Суботице.

Предстојећа посета кинеског председника Си Ђинпинга Србији додатно ће ојачати везе двеју земаља. Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је за РТС да Србија са кинеским фирмама ради у неколико области – пре свега у друмском саобраћају, затим у железничком па у изградња канализације.

мамо осам великих пројеката у друмском саобраћају. Први пројекат, од Паковраћа до Пожеге, који ће бити завршен већ ове године и којим ћемо завршити ауто-пут 'Милош Велики'. Други пројекат је завршетак Јужне обилазнице. Радимо Фрушкогорски коридор, који је дужине 47 километара, то је трећи пројекат. Четврти пројекат је изградња још једног моста на самој обилазници око Новог Сада. Радимо Дунавски коридор, дужине 68 километара. Радимо ауто-пут Београд – Зрењанин – Нови Сад, дужине 105 километара, и брзу саобраћајницу од Бачког Брега до Српске Црње“, истакао је Весић.

Поред тога, како је навео, раде се још два пројекта у Београду – градски тунел, који ће почињати у Карађорђевој улици, а завршаваће се код Панчевачког моста, и пројекат изградње новог савског моста на месту старог Трамајског моста.

Најавио да ће наставити сарадњу са кинеском компанијом на изградњи ауто-пута од Пожеге до Бољара, односно до границе са Црном Гором, коју ће комплетно инвестирати кинески партнери.

Сарадња са кинеским партнерима у области изградње пруге

Када је у питању железнички саобраћај, поред најважнијег пројекта изградње брзе пруге Београд–Суботица, каже да до краја године Србија купује и пет брзих кинеских возова, од којих је први стигао, а ради се и београдски метро.

Најавио је да ће до 30. јула завршити брзу пругу између Београда, Новог Сада и Суботице, она ће онда кренути да се сертификује за стандарде Европске уније у августу, како бисмо у октобру почели са самим пробама на прузи.

и ћемо бити спремни да крајем новембра или почетком децембра отпочнемо редован железнички саобраћај брзим возовима између Београда и Суботице. Стизаће се за 80 минута и то ће потпуно развити тај део Србије“, истакао је Весић.

Напоменуо је да је железнички саобраћај будућност Србије јер је она на транзитним рутама, посебно на рути која води од Будимпеште према Атини и нагласио је да где год се изгради пруга, то привлачи инвеститоре, повећава мобилност становништва и утиче на сам живот.

"Можете да живите у Врбасу и да радите у Београду када се изгради брза пруга или обратно. Што значи да можете да останете где живите, људи ће бити мобилнији и то ће наравно омогућити да се сви ти крајеви развијају. То ћете тек видети како ће се тај део Србије развити с брзом пругом“, каже Весић.

Брза пруга и према Нишу

За ову годину најавио је и почетак градње брзе пруге и према Нишу, који се гради са ЕУ, али и рекао да ће се радити на реконструкцији пруга широм Србије.

аши мађарски пријатељи завршиће свој део брзе пруге неких 166 километара од Суботице, односно од српско-мађарске границе до Будимпеште, што значи да ћемо ми до 2027. моћи да идемо брзом пругом између Београда и Будимпеште за мање од три сата.

Напоменуо је да, с обзиром на то да се граде пруге до Скопља и да ће Грци радити на реконструкцији од Атине до Солуна, остаје само да се уради од Скопља до Грчке и имаћемо више од 1.521 километра брзе пруге између Будимпеште и Атина.

"Највећи део пролази кроз Србију и то ће бити најдужа брза пруга у Европи која ће повезати Западни Балкан, променити живот и у Грчкој и на северу Македонији и у Србији и наравно у Мађарској и то је нешто што нас очекује у будућности“, каже Весић.

Очекује га и састанак са грчким и бугарским колегама у вези са брзом пругом која од Србије треба да иде кроз Бугарску према Турској.

"Мислим да треба, кад је у питању инфраструктура, да се ради са Кинезима да унапредимо инфраструктуру, да она постане зелена инфраструктура и у том смислу заиста има доста простора за сарадњу са кинеским компанијама“, каже Весић.

Према његовим речима, Кина има веома иновативне компаније, а за нас је важно да с њима радимо и кад је у питању вештачка интелигенција, паметно управљање транспортним системима.

аиста постоји доста простора за наставак сарадње са Народном Републиком Кином, као и са другим земљама“, истакао је министар Весић.

четвртак, 03. октобар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи