Читај ми!

Новогодишња снижења – где можете пријавити злоупотребе и зашто су попусти мањи него у иностранству

Сезонска снижења су у јеку, макар у излозима тако изгледа. У радњама, попусти су и даље мањи од оних који важе у западним трговинама, одакле и стиже тренд новогодишње потрошачке еуфорије. И док многи у томе виде прилику да јефтиније дођу до жељене робе, за неке је ово време беспотребних гужви и трговачких злоупотреба.

У трговинама је, очекивано, гужва. Стручњаци кажу да ће они који купују за себе, углавном пазарити робу бољег квалитета која је на попусту 20 до 30 одсто.

Они који у куповину иду по новогодишње поклоне, куповаће јефтиније производе који су на већим снижењима.

Потрошачка удружења траже да се истакне најнижа цена производа у претходних шест месеци. Кажу да важећи прописи остављају могућност за манипулацију, будући да се непосредно пре сезонских снижења, цене подижу и то вишеструко.

"Цена може да важи сат времена. Након тога, у односу на ту цену извршите спуштање цене од 30 до 40 одсто. Имате ситуацију да продајете робу по цени која је важила пре попуста", указује Ненад Бумбић, са сајта "Потрошачки саветник".

Ипак, каже да манипулација попустима није домаћи изум. Њиме се служе и америчке компаније, поготово када је реч о роби попут технике или луксузне одеће.

На које адресе купац може да пријави довођење у заблуду

"По правилу, у тренуцима године када се купују поклони и када је празнично расположење, њихове цене су изнад оних које су биле пре 15 до 20 дана. Биће заиста на попусту за 15 до 20 дана, након што прође празнична сезона", каже Бумбић.

Потрошачка удружења и трговачке инспекције су адресе на које треба пријавити довођење купаца у заблуду. Ипак, већи случај кажњавања злоупотреба није забележен.

Зашто су попусти већи у иностранству

То што су тематски попусти у иностранству знатно већи него код нас, није због мањка понуде и конкуренције, кажу стручњаци.

"Култура масовних попуста и куповина у тачно одређеном периоду се и даље развија. То је једна ситуација. Друга ствар је и инертност потрошача, која је на западу присутна на нижем нивоу. Спремни су да врше детаљније интернет претраге и да у већем одзиву одлазе у продавнице када су попусти", истиче доц. др Вељко Мијушковић са Економског факултета у Београду.

Играчке се највише купују

У време новогодишњих празника, посета продавницама у Америци и Западној Европи порасте за 60 одсто, а код нас за нешто више од 20 процената.

"Највећи раст продаје бележе радње са дечјом гардеробом и играчкама. Усуђујем се да кажем да је до два, три и четири пута већи него што је то на нивоу просечне продаје у току године", каже Немања Савчић, директор ТЦ Рајићева.

Сезонска снижења дефинисана су законом. У њему пише да се током зиме не сме истицати роба из летње и пролећне колекције. Уколико је снижење до 50 одсто, најмање петина производа мора да се продаје по тој цени.

субота, 12. октобар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи