Стиже новац за Газелу

Европска банка за обнову и развој одобрила исплату кредитних средстава у вредности од 160 милиона евра за пројекат "Београдски аутопут и обилазница", који обухвата и обнову Газеле.

Борд директора Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) одобрио је исплату кредитних средстава у вредности од 160 милиона евра за пројекат "Београдски аутопут и обилазница", који обухвата и обнову Газеле, саопштено је из те банке. 

Обнова Газеле део је пројекта изградње обилазнице и обнове аутопута кроз Београд који заједно финансирају ЕБРД и Европска инвестициона банка кредитима у укупном износу од 160 милиона евра.

Одбор директора ЕБРД одлучио је да одобри исплату кредита иако су остала нерешена нека од питања око пресељења породица које су живеле испод моста Газела, због чега је и била одложено коришћење новца из кредита одобреног 2007. године.

Генерални директор "Путева Србије" Зоран Дробњак објашњава да је одобрен кредит од Бубањ потока до Сурчина, од 25 милиона евра и кредит од Батајнице до Добановаца, то је обилазница, од 55 милиона евра. 

"Што се тиче Газеле и петље Батајница чекамо идућу недељу да заседа борд Европске инвестиционе банке. Велики сам оптимиста и надам се да ће и они да одобре кредит кад је одобрила Европска банка за обнову и развој", рекао је Дробњак.

У саопштењу ЕБРД није наведено колики део кредита ће бити искоришћен за Газелу, али је приликом одобравања кредита било планирано да се издвоји 33 милиона евра за тај пројекат.

"Изабран је извођач радова као и надзорни инжењер и очекује се да ће средства из кредита ЕБРД бити исплаћена у најскоријем року", наводи се у саопштењу.

Пре доношења одлуке о одобравању ЕБРД је извршио детаљну процену расељавања, уз закључак да иако је пуно урађено, нека од нерешених питања и даље постоје.

"Борд Директора ЕБРД-а је стога сагласан да у овом посебном случају, одобри исплату кредита, али под претпоставком да ће ЕБРД наставити да сарађује са представницима Србије и Града Београда и прати расељења", истиче се у саопштењу.

Изграђен 1970. године, мост Газела није од тада реконструисан, преко њега дневно пређе око 170.000 возила што је четири пута више од његовог пројектованог капацитета од око 40.000 возила дневно.

Теретни саобраћај преко Газеле био је обустављен 28. јануара пошто је био оштећен главни носач моста, али је то оштећене санирано након десетак дана. Реконструкција моста одлаже се од 2007. године.

Како су истакли у ЕБРД, одлуком Одбора директора одобрена је исплата и дела кредита за деоницу А обилазнице око Београда, од Батајнице до Добановаца.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
31° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом