"Луфтханса" купује "Кроацију ерлајнс"?

Мањи број путника и монопол готово да су "Кроацију ерлајнс" довели до банкротства. "Јутарњи лист" пише да хрватски авиопревозник, ипак има више шанси за продају од српског "Јат ервејза".

Хрватску националну авиокомпанију "Кроацију Ерлајнс" од банкрота могла би да спасити само "Луфтханса", највећи европски авиопревозник.

Након што је председник управног одбора хрватског авиопревозника Иван Мишетић за "Јутарњи лист" открио да се авиокомпанија бори са финансијским губицима и да је једино може спасити продаја, у пословним круговима почеле су да круже приче да је немачки партнер "Луфтханса" веома заинтересован за куповину.

Лист пише да није само "Кроација ервејз" у губицима, већ и друге авиокомпаније у региону, попут срског "Јат ервејза". Ипак, према писању хрватског листа, далеко су веће шансе да "Луфтханса" купи "Кроација ерлајнс" него "Јат", јер је српски авиопревозник гломазан, па га је тешко учинити профитабилним.

У "Кроација ерлајнсу" нису желели да коментаришу ко би могао бити купац, нити да ли постоје преговори о продаји.

"Приватизација компаније је свакако један од могућих сценарија за будућност ове компаније, а да ли ће се она спровести и по којем моделу, одлучиће власник", поручили су представници "Кроације ерлајнса" и одбили да коментаришу приче о купцима и партнерима.

Приватизација добар потез

Запослени у тој компанији сматрају да ће све мање европске компаније у државном власништву у следећих неколико година купити велики европски авиопревозници, што не сматрају лошим потезом.

Губитак "Кроација ерлајнса" у 2009. години био је 110 милиона куна. У компанији тврде да је на губитке утицао пре свега пад броја путника, који је у домаћем саобраћају опао за 9 одсто. Опао је и број "бизнис путника" за драматичних 34 одсто.

Један од проблема који мучи хрватског авиопревозника је и то што највећа хрватска нафтна компанија "Ина" тражи од "Кроација ерлајнса" да плаћа годишњу накнаду за стратешке резерве нафте, док стране компаније које лете за Хрватску не морају то да плаћају.

Осим тога, "Јутарњи лист" преноси да лошем стању у "Кроација ерлајнсу" умногоме доприноси монополска позиција на хрватском тржишту. Гориво, наводно сме да купи само од "Ине", а потрепштине за снабдевање авиона мора набављати само од аеродрома.

Оно што је посебно уздрмало хрватског авиопревозника је прошлогодишња одлука Управе контроле лета да "Кроација ерлајнс" мора да плаћа терминалску накнаду. Ипак, ситуација у "Кроација ерлајнсу" још увек није измакла контроли с обзиром на то да ће држава покрити прошлогодишњи губитак.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 31. јул 2025.
26° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом