Коридор 10 важнији од Владе

Изградња Коридора 10 може да допринесе да Србија изађе из кризе, рекао министар Милутин Мркоњић. Владе могу да се мењају, али инфраструктурни пројекти не смеју да се прекидају, поручио министар.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић изјавио је да је Коридор 10 пројекат који највише може допринети да се убрза излазак Србије из економске кризе.

Мркоњић је упозорио и да Србија више не би требало да узима кредите од међународних финансијских институција без пројеката тако "да нам паре стоје и још плаћамо камате".

"Владе могу и да се мењају, али инфраструктурни пројекти не смеју да се прекидају", нагласио је министар у разговору за магазин "Економист".

"Другу траку северног дела Коридора 10, од Новог Сада до Хоргоша и крак до Келебије, укупне дужине 110 километара финансираћемо из буџета и на тим пословима, вредним око 110 милиона евра, ангажоваћемо домаће фирме", најавио је Мркоњић.

"Све то мора бити готово до 1. маја 2011. Заједно са запосленима у каменолому, НИС-у и другим фирмама, на том послу биће ангажовано око 40.000 радника из Србије, а четири пута више ће бити запослено на градњи других објеката поред аутопута", објаснио је министар.

Милутин Мркоњић је истакао да ће до маја почети градња још две деонице на југу, обилазнице око Београда и дела аутопута код Пирота, а укупна вредност тих радова је 400 милиона евра.

Ускоро тендер за радове на Грделици

За део аутопута кроз Грделичку клисуру у дужини од 10 километара, који се процењује на око 38 милиона евра, тендер ће бити расписан ових дана, а ускоро ће почети и радови, најавио је министар.

"По светским калкулацијама, на тим пословима требало би да буде директно ангажовано око 100.000 људи. Тај новац остаће углавном у Србији, чак и ако странци добију посао", нагласио је Мркоњић.

Министар је изјавио и да би било "ненормално" да се градња обилазнице око Димитровграда на Коридору 10 повери "Алпини", која је тужила Србију због раскинутог уговора о концесији за аутопут Београд-Пожега.

Говорећи о месту Луке Бар у стратегији развоја саобраћаја Србије, Мркоњић је истакао да је интерес Србије кад је реч о барској луци политички, али и економски.

"Лука Бар, пруга Београд-Бар и Лука Београд су пакет, ништа од тога није пројектовано само за себе", указао је министар, истичући да се у барској луци претовари највише милион до 1,5 милиона тона робе, иако је пројектована за претовар седам милиона тона годишње, а половину од тога користе предузећа из Србије.

Мркоњић је напоменуо и да држава Србија нема пара и неће учествовати на тендеру за приватизацију барске луке, али да мора да води рачуна о развојним пројектима земље, "а на привредницима је да се организују".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 29. јул 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом