Мањак у "Железницама Србије"

Годишњи минус "Железница Србије" милијарду евра, пише штампа. У том предузећу кажу да је мањак који је утврдио државни ревизор резултат различитих методологија Србије и Европе, то јест да новац не нестаје, већ одлази у зависне фирме.

Београдска штампа пише да је годишњи минус "Железница Србије" милијарду евра, то јест четвртина губитка свих јавних предузећа у Србији. Држава је, уместо железница, тврди "Блиц", платила две и по милијарди динара за дуг и камату, и тај новац још није враћен.

Скоро сваки дан у "Железницама Србије" УБПОК и МУП раде на расветљавању афера које пуне новине, а које се односе на претходно руководство.

Милован Марковић, директор "Железница Србије" каже да, од када је он на челу пословодства, нико никада није ускратио ниједан податак везан за поступање државних органа.

"Мислим да је интерес и оних који су осумњичени за такве радње,  и Железнице и државе да се то доведе до краја. Ми ћемо са наше стране све учинити да сваки податак који је важан за истрагу и процесуирање буде доступан", рекао је Марковић.  

Директор Дирекције за железницу Слободан Росић криви претходну Владу и руководство предузећа зато што железница још није реформисана.

Ревизорски извештај који се у медијима користи као доказ да је железница неефикасна, и да троши паре пореских обвезника, тврди, не доказује ништа, јер је држава Аустрија губитак своје железнице у 2008. години покрила са милијардом евра. Извештаји ревизора у суседним државама показали су сличне резултате.

"Ревизори сада раде по међународним рачуноводственим међународним стандардима. Наша нереформисана железница не може на тај начин да се упоређује", рекао је Слободан Росић, директор Дирекције за железницу.

Стручњаци подсећају да грађани, сваке године, из буџета донирају железници 10 милијарди динара, а добијају све лошију и скупљу услугу.

Своје железнице модернизовале су и Македонија, Црна Гора, Румунија, али не и Србија.

"Железница је увек давана на управљање једној од странака из коалиције на власти. Онда је она служила да тим људима буде добро радећи у том предузећу и на тај начин је одлагано оно што је неопходно, а то је да се реорганизује железница и да се од железнице направи одрживо предузеће које ће боље сервиситрсти и грађане и привреду", каже економиста Милан Ковачевић.  

Поређења ради, Америка је озбиљно кренула у пројекат изградње пруга за велике брзине. Чак осам милијарди долара издвојено је за пројектовање оваквих пруга које ће спајати велике градове на северној обали.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 28. јул 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом