недеља, 17.01.2010, 11:31 -> 12:47
Исплативо улагање у Луку Бар
Србија би имала користи од улагања у пругу Београд-Бар и барску луку у Црној Гори, изјавио председник Инжењерске коморе Србије Драгослав Шумарац. Приоритет завршетак изградње Коридора 10, оценио Шумарац.
Председник Инжењерске коморе Србије Драгослав Шумарац рекао је да би Србија имала велике користи од улагања у пругу Београд-Бар и барску луку у Црној Гори, али да завршетак изградње Коридора 10, ипак, треба да буде приоритет.
"Србији би добро дошло да има своју луку. Као што је српски 'Телеком' купио 'Телеком' Црне Горе, па се испоставило да је то профитабилна фирма, сигурно би и Лука Бар била профитабилна", рекао је Шумарац Танјугу.
Према његовим речима позиција Луке Бар, на такозваном Коридору 11, веома је важна за везу југоисточне Европе, балканских земаља, Италије и северне Африке, указујући да и Србија има велики интерес у свему томе, с обзиром да Италија има јаке везе са Румунијом.
"Што се тиче пруге Београд-Бар, стање је такво да се просек брзина креће и до 20, 30 километара на сат, а возови путују дупло дуже него што су путовали кад је пруга отворена, али је сигурно да би улагање било исплативо", рекао је Шумарац.
Шумарац, који је био министар за грађевину у влади Зорана Ђинђића, истакао је да завршетак Коридора 10, ипак, треба да буде приоритет за Србију због конкурентног Коридора 4, који иде преко Румуније за Турску.
"Тај коридор је велика конкуренција и ако се Коридор 10 не заврши на време изгубићемо на транзиту теретањака", упозорио је Шумарац.
Са друге стране, према званичним подацима, Србија преко Луке Бар увози и извози око седам одсто робе, а много више користи луке Констанца, Копар, Ријека и Солун.
Приходи компаније - девет милиона евра
Лука Бар је у првој половини прошле године забележила нето губитак од 381.000 евра. Према извештају о пословању, укупни приходи компаније износили су око девет милиона евра. Лука је оспособљена за претовар око пет милиона тона робе годишње.
Поједини домаћи аналитичари указују да Лука Бар има своја ограничења, због релативно плитког газа, тако да, на пример, око 80 одсто бродова који пролазе кроз Суецки канал не могу да уплове у барску луку.
Влада Србије је крајем 2009. године донела одлуку о оснивању Привредног друштва "ББ Царго" са седиштем у Београду, чији је задатак да учествује на тенедеру за 54, 5 одсто акција компаније "Контејнерски терминал и генерални терети" у Луци Бар.
Тенедер за продају акција барске компаније "Контејнерски терминал и генерални терети", једног од три предузећа на које је подељено пословање Луке Бар, и доделу концесије на 30 година, објављен је 21. октобра 2009. године и биће отворен до 1. фебруара ове године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар