Читај ми!

Од пословања Кока-Кола система 291 милиона евра додате вредности српској економији

Производња и трговина производима Кока-Кола система креира 291 милион евра додате вредности домаћој економији. Чак 42 милиона евра чини директну додату вредност за српску привреду кроз набавку ресурса у земљи, плаћање зарада запослених и директних пореза, док се индиректни утицај процењује на 249 милиона, саопштено је из те компаније.

Систем директно запошљава 1.700 људи, а подржава још 14.400 радних места у повезаним делатностима и секторима привреде, што је еквивалент 0,6 одсто целокупног тржишта рада у Србији.

Kорист од укупне потрошње и трошења на производе Кока-Кола Система, пре свега је имала држава Србија, у чији буџет се, на име ПДВ -а, слило 76 милиона евра. Ово су најновији резултати утицаја Кока-Кола система на домаћу економију представљени у четвртој студији под називом "Друштвено-економски утицај Кока-Кола система у Србији".

Студија је представљена на онлине догађају "Партнерство за будућност" коме су присуствовали Синиша Мали, министар финансија у Влади Републике Србије, Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије, Саша Марковић, директор продаје компаније Кока-Кола ХБЦ Србија, Драган Стајковић, генерални директор компаније "Бамби", Лука Сантандреа, директор франшизе за Србију, Црну Гору и Северну Македонију у компанији Кока-Кола.

Драган Лончар, продекан за сарадњу са привредом Економског факултета у Београду је представио резултате студије.

Синиша Мали, министар финансија и овом приликом истакао је да компаније као што је Кока-Кола умногоме доприносе српској привреди, као и да управо због тога држава ради на стварању доброг пословног окружења за њихово пословање.

"На нама је да будемо партнер привреди и да омогућимо компанијама да што ефикасније послују, да запошљавају што више људи и да тако утичу на већи привредни раст. Током ове године, у условима кризе изазваном пандемијом вируса ковид-19, наставили смо да смањујемо оптерећење на зараде и уједно радили на неким важним законским решењима, који треба да омогуће боље пословно окружење ", рекао је министар финансија.

Велики корак куповина Бамбија 

Значај аквизиције компаније "Бамби", а самим тим и утицаја целокупног Кока-Кола система на домаћу привреду потврдио је и Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије.

"Аквизиција која је остварена може се слободно назвати историјском, јер Кока-Кола дуго није улагала у слатки програм било где у свету, па је велики корак то што је Србија била прва у коју је одлучила да уложи значајан новац куповином Бамбија", изјавио је Марко Чадеж. 

Професор и продекан Економског факултета Универзитета у Београду Драган Лончар је у свом излагању посебно истакао да су мерљиви индикатори још једном показали колико је Кока-Кола систем важан за економију и друштво Србије. 

Тај допринос се огледа кроз утицај на креирање БДП, подржавање запослености, али и немерљиви квалитативни утицај на локалну заједницу и друштво у целини, кроз читав низ друштвено одговорних иницијатива, попут подршке младима, оснаживања жена, промоције предузетништва или подизања еколошке свести. 

Сви резултати студије воде ка једном закључку: Кока-Кола систем је српска компанија која ангажује домаће добављаче, запошљава домаћу радну снагу, сарађује са домаћих дистрибутерима и малопродавцима, опслужује домаће потрошаче, помаже локалну заједницу и партнерски сарађује са органима Републике Србије. 

"Кока-Кола је позната као омиљено пиће и глобални бренд, али она је много више од тога, а куповина сваког нашег производа ствара снажан утицај на локалну привреду и на све нас", изјавио је Саша Марковић, директор продаје компаније Кока-Кола ХБЦ Србија и додао "читав локални ланац вредности који креирамо у Србији такав је захваљујући изузетној сарадњи са државном администрацијом и институцијама, сарадњи са преко 37.000 купаца, добављачима и партнерима, али и нашој посвећености улагања у заједницу већ више од пола века". 

Драган Стајковић, генерални директор компаније Бамби је истакао да је веома задовољан што та компанија може да се развија у великом систему као што је Кока-Кола, али и да значајно допринесе расту групације својим успешним пословањем.

"Kао нови члан Кока-Кола ХБЦ породице, Бамби је добио нову развојну шансу, али и могућност да кроз допринос развоју целокупног система значајно допринесе и развоју наше заједнице. Поставши део мултинационалног система пружена нам је могућност да додатно унапређујемо квалитет наших производа и да наш потенцијал покажемо и на многим иностраним тржиштима.

Према резултатима за 2019. годину, потрошачи у Србији потрошили су 486 милиона евра на производе Кока-Кола система. Од тога, 431 милион евра потрошено је на 448 милиона напитака у земљи, док је 55 милиона евра потрошено на 10 милиона килограма производа компаније "Бамби".

недеља, 05. мај 2024.
24° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се