Читај ми!

Брнабић: Прве деонице на Моравском коридору готове 2022.

Премијерка Ана Брнабић обишла је радове на изградњи Моравског коридора на делу Појате-Крушевац и најавила да ће прве деонице на том најсавременијем аутопуту бити готове већ 2022. године.

Премијерка Брнабић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и в. д. директора Коридора Србије Александар Антић обишли су код Ћићевца радове на изградњи моста преко Јовановачке реке и пруге, који ће бити дуг скоро 500 метара.

Истакла је да је дошла да провери динамику радова на том коридору који је један од најважнијих у Србији пошто ће то бити први дигитални ауто-пут у нашој земљи.

"У буџету за 2021. имамо опредељено 330 милијарди динара, што је 5,5 одсто БДП-а за капиталне инфраструктрне пројекте", навела је председница Владе.

Да би то постигли морамо да радимо сваки дан и суботом и недељом, поручила је Брнабићева.

Мост ће имати 15 стубова. Досад је побијено 50 шипова и уграђене су четири насадне греде које су база моста.

Рок за завршетак моста је годину дан, рекао је Танјугу инжењер Иван Јовановић задужен за мостове у конзорцијуму Бехтел-Енка.

Каже да радови углавном теку према планираној динамици, као и да у понедељак почиње изградња још три моста, један преко Јужне и два преко Западне Мораве.

У завршној фази је и изградња кампа за више од 1.500 радника на 20 хектара код Крушевца.

На изградњи моста је анагажовано око 50 радника дневно, а на целој деоници око 500.

"Корона није прекинула реализацију ниједног пројекта у Србији"

Ана Брнабић је истакла да епидемија коронавируса успорила је реализацију неких пројеката, али је велика ствар да ниједна није прекинута.

Одговарајући на питања новинара у Ћићевцу, на градилишту Моравског коридора, она је истакла да то сведочи и о томе колико су озбиљни и држава и ангажоване компаније.

"Ни у једном тренутку нисмо зауставили ниједан пројекат, па ни реконструкцију Инфективне клинике коју планирамо да завршимо у априлу 2021. године", рекла је премијерка.

Додала је да је на појединим пројектима било кашњена, али да се улажу напори да се то надокнади, а пројекти врате у установљену динамику.

Момировић: Очекује се значајан утицај домаће индустрије 

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је рекао да на изградњи Моравског коридора у уговору није прецизиран део за домаће компаније и раднике.

"Ми очекујемо значајан утицај наше грађевинске индустрије, наших компанија и наших радника. С другим партнерима стално наглашавамо да желимо што више наших компанија, што више наших радника и инжењера. Желимо да наш грађевинска индустрија напредује кроз овај инвестициони циклус који је покренуо председник Републике", рекао је Момировић.

Додао је да ће министарство умети да цени уколико број домаћих радника ангажованих на овом пројекту буде велики.

Министар Момировић је истакао да морају да се максимално убрзају одређена кашењења која постоје како би се вратили на примарне рокове на пројекту Моравског коридора.

"Постоје објективне ствари које морамо да уважимо, али морамо то да превазиђемо и наставимо како смо кренули на почетку", рекао је Момировић.

Истакао је да је Бехтел - Енка једна од најбољих грађевинских компанија у свету за ту врсту радова.

Нагласио је да ће Моравски коридор спојити коридоре 10 и 11 и дати потпуно другачију перспективу целом Поморављу.

"Ово нисмо могли да замислимо пре 2015. године, ова земљла сада има економску снагу да изгради тих више од 110 километара тог аутопута на коме ће се ићи максимално дозвољеном брзином. Поносни смо што имамо привлилегију да будемо део овог пројекта", рекао је Момировић.

Каже да је пуно урађено у претходних месец дана и да су ангажовани најбољи људи из Коридора Србије.

"Поред америчких компанија, раде у Србији и велике руске, турске и кинеске компаније и друге. Србија није више она земља која је била пре 10 година", рекао је министар.

"Велики број фирми заједно са нама изграђује нашу земљу и нећемо дозволити да се пробијају рокови које смо ми платили", поручио је Момировић.

Антић: Ангажовано око 450 људи

Директор Коридора Србије Александар Антић рекао је да је у овом тренутку на свим градилиштима Моравског коридора ангажовано око 450 људи и 112 јединица механизације.

Изводе се радови на мосту преко пруге Београд - Ниш, на два километра обилазнице, а на великом броју локација припремају се изворишта материјала и депоније.

"У овом тренутку, то је око 450 људи, а увећава се њихов број из дана у дан. Нова градилишта која ће бити отворена до 7. јануара ће тај број значајно повећати", рекао је Антић.

Додао је да је више од 60 процената људи који су укључени на реализацији пројекта су држављани Србије, а да "Бехтел-Енка" има ангажоване у овом тренутку двадесетак српских компанија која реализују одређене активности са око 120 људи.

Антић је најавио да ће на Моравском коридору до 7. јануара почети да се граде још три моста.

"Добијене су дозволе, 10. децембра, за још три моста на овој деоници (Појате - Крушевац) и већ данас ће почети неке припремне активности. И до 7. јануара би требало да почну да се граде сва три моста", рекао је Антић.

Том приликом је изразио велику захвалност премијерки Брнабић што је дошла на градилиште Моравског коридора, јер је то је велики подстичај за све који раде на том послу.

"Радимо жестоко и убрзано. Имали смо министар Момировић и ја читав низ састанака са људима из Бехтел - Енке како би одређена кашњења која смо затекли на сектору 1 смањили и вратили пројекат у рокове. Имамо снажзну подршку свих који учествују у пројекту од локалне самоуправе, председнице владе Брнабић до председника Алкександра Вучића лично", подвукао је Антић.

Ауто-пут "на три Мораве" 

Моравски коридор, ауто-пут од Појата до Прељине, биће дуг 112 километара и повезаће подручје на којем живи више од пола милиона људи.

Повезаће три округа - Расински, Рашки и Моравички, са Коридорима 10 и 11.

Радови су започети на првој деоници, до Појата до Крушевца дугој 28 километара.

Моравски коридор повезаће све веће градове централне Србије између Појата и Чачка - Крушевац, Краљево, Трстеник и Врњачку Бању.

Најсавременији ауто-пут биће изграден у централној Србији, "на три Мораве", а у оквиру пројекта биће регулисана речна корита у дужини од 68 километара, постављени и телекомуникациони уређаји и први пут ће бити примењене нове технологије.

Изградња телекомуникационог коридора дуж ауто-пута подразумева најсавременије оптичке и дигиталне каблове, станице за бесплатан вај-фај интернет, најмодерније управљање саобраћајем на ауто-путу, тзв. интелигентне транспортне системе и друго.

Први дигитални ауто-пут у Србији биће до сада најшири ауто-пут у земљи, односно од постојећих ће бити шири за укупно 1,6 метара.

Комерцијални уговор за изградњу ауто-пута од Појата до Прељине потписан је 5. децембра 2019. са америчко-турском компанијом Бехтел Енка УК Лимитед у вредности од 745 милиона евра.

Моравски коридор чинице три деонице: Појате - Крушевац у дужини од 27,83 километара, Крушевац - Адрани у дужине 53,88 километара и Адрани - Мрчајевци - Прељина дужине 30,66 километара.

Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а биће изграђено укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.

недеља, 28. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво