четвртак, 10.12.2009, 12:27 -> 13:01
Савез "Фолксвагена" и "Сузукија"
Немачки и јапански аутомобилски гигант "Фолксваген" и "Сузуки" објавили су да ће формирати савезништво. "Фолксваген" планира ширење на индијско тржиште. Савез озбиљна претњу глобалној доминацији "Тојоте", сматрају аналитичари.
Јапански аутомобилски гигант "Сузуки" најавио је повезивање са највећим европским произвођачем аутомобила "Фолксвагеном", чиме би био створен један од највећих светски аутомобилских савеза.
Јапанска корпорација прихватиће наредног месеца инвестиције вредне 2 милијарде и 400 милиона долара од немачке фирме која ће тако стећи 20 одсто удела у јапанској компанији.
"Фолскваген" ће деонице платити у јануару, објавио је на Токијској берзи "Сузуки", чије предузеће "Марути-Сузуки-Индија" производи готово половину укупно продатих возила у тој земљи.
Компанија из Волфсбурга има амбициозан план ширења у Индији, другој држави по броју становника у свету и земљи са великом стопом раста продаје аутомобила.
Продаја путничких возила у Индији порасла је у новембру 61 одсто, што је највећи раст у последних пет година.
"Фолскаваген" је такође други по величини инострани произвођач аутомобила у Кини, која је ове године први пут надмашила САД на месту највећег тржишта аутомобила на свету.
Најновије немачко-јапанско удруживање представљаће озбиљну претњу глобалној доминацији јапанске "Тојоте", највећег произвођача возила на свету, сматрају аналитичари.
Финансијски детаљи споразума нису познати, али је јапанска фирма најавила да ће и она купити део акција немачке компаније у вредности половине суме добијене од немачке компаније.
"Фолскаваген" је управо купио и 49,9 процената немачког произвођача луксузних возила "Порше" и намерава да преузме комплетну компанију до 2011. године. Тиме ће "Порше" постати његова 10. робна марка.
"Сузуки" намерава да се ослони на немачку компанију у развоју еколошких возила, као што су бензинско-електрични хибриди и електрични аутомобили, у области у којој јапанска компанија заостаје за ривалима.
"Фолксваген" је лане продао у свету око 6,25 милиона возила, чиме је постао трећи по величини лиферант аутомобила на свету - после "Тојоте" и америчког "Џенерал моторса". "Сузуки" је прошле године продао 2,36 милиона возила.
Вест о договору две компаније уследила је пошто су почетком овог месеца најављени слични преговори о удруживању између француске комапаније "Пежо-Ситроен" и јапанског "Мицубиши мотора".
"Пежо" тражи сарадњу са јапанском фирмом на програмима развоја еколошких коила и производњи возила за тржишта у успону.
Најновији примери повезивања у аутоиндустрији потврђују да је читав сектор погођен глобалном рецесијом и да су компаније принуђене на транснационалне споразуме како би заједно развијале нове моделе, технологију и кресале високе трошкове, оцењују аналитичари.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар