субота, 28.11.2009, 08:06 -> 18:35
Завршене две деонице Коридора 10
Сутра ће, тачно како је и планирано, бити отворено 20 километара друге траке аутопута од Новог Сада до Хоргоша. Посао је финансиран из буџета, а завршиле су га домаће фирме у рекордном року.
Како је и планирано, две деонице у дужини од по 10 километара аутопута од Новог Сада до Хоргоша биће сутра пуштене у саобраћај.
Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је да ће се у наредне две и по године још доста радити.
"Крвоток ове земље су саобраћајнице, али не само ове земље, него и Европе", истакао је Мркоњић и додао да је Коридор 10 у власништву Републике Србије и да то "политичари не могу да злоупотребе".
Изградња две деонице леве траке аутопута Суботица-Нови Сад, укупне вредности око 1,5 милијарди динара почела је 10. маја.
За само шест и по месеци домаће фирме Предузеће за путеве "Београд" и Путеви "Ужице" урадиле су подлогу, путну инфраструктуру и асфалт и тиме доказале да се може у року и по светским стандардима градити и код нас.
Милан Бојовић из "Путева Ужице" је рекао да је њихова фирма дала коректну понуду за изградњу Коридора 10 кроз Војводину и преосталих 60 километара пута.
Према његовим речима та фирма је спремна да почне радове одмах и да заврши изградњу у року од годину дана, а да Влада Србије плати у року од две године.
Обезбеђена цела финансијска конструкција
Бојовић је нагласио да самим тим би "Путеви Ужице" финансирали једну годину изградње аутопута.
Већина припремних радова већ је урађена приликом изградње прве траке аутопута, али због вишегодишње конзервације градилшта неки радови морали су да се ураде испочетка.
"Имамо целу финансијску конструкцију за Коридор 10 и милијарду и 150 милиона је обезбеђено из средстава међународних кредита. Дакле, цела конструкција је затворена и ја морам да кажем, први пут у мојој каријери учествујем у организацији једног великог пројекту коме је цела финансијска конструкције завршена", изјавио је Мркоњић.
Министар је додао да је завршетак Коридора 10 планиран за мај 2012. године и да је убеђен да ће тај рок бити испоштован.
Изведени радови коштају милијарду и шесто милона динара и финасирала их је Влада Репубике Србије.
Да би се завршио северни крак Коридора 10, тачније да би спојили Нови Сад и Хоргош потребно је завршити петљу Нови Сад, другу траку моста Бешка и спојити још 40 километра друге траке аутопута.
Извођачи радова спремни су да у наредне две године бескаматно финасирају половину изградње друге траке аутопута.
Пут Хоргош - Београд један је од најважнијих делова Коридора 10, јер он спаја Србију преко Мађарске са центром Европе.
Исплативост његове изградње не доводи се у питање, а његовим завршетком повећавају се шансе за нова улагања нарочито најразвијенијих привреда Аустије и Немачке.
Инвестиција у ову саобраћајницу брзо ће се исплатити и кроз путарину и пратеће услуге, кажу стручњаци.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар