уторак, 28.11.2017, 13:55 -> 19:37
Извор: РТС, Танјуг
Свечани почетак радова на прузи Београд–Будимпешта
Почели радови на модернизацији и реконструкцији пруге Београд–Будимпешта, на железничкој станици Земун. Прва деоница је Београд Центар – Стара Пазова. Овај пројекат показује како се стратешки и паметно развија земља, истиче премијерка Ана Брнабић и додаје да сви треба да буду поносни на сарадњу на изградњи прве брзе пруге у Србији.
Премијерка Ана Брнабић истакла је да пројекат изградње пруге Београд–Будимпешта показује како се стратешки и паметно развија земља.
Додала је да је реч о првом пројекту између Кине и Европске уније преко Србије и нагласила да сви треба да буду поносни на сарадњу на изградњи прве брзе пруге у Србији.
Навела је да је у пројекат укључена Мађарска, као чланица ЕУ, Србија, земља кандидат за чланство у ЕУ, и Кина.
Брнабићева је рекла да је тај пројекат важан јер је и први прекогранични пројекат у оквиру иницијативе "16+1" и први трипартитни уговор који је потписан између Кине, Србије и Мађарске.
У дану почетка радова на модернизацији пруге и то на деоници Београд Центар – Стара Пазова, Брнабићева види симболику, будући да се пре тога састала са кинеским премијером Ли Кећангом и мађарским премијером Виктором Орбаном.
"Данас је симболичан дан, дан када отварамо радове на овој прузи, а истовремено смо данас имали састанке са кинеским и мађарским премијером", навела је Брнабићева.
Напоменула је да је у Будимпешти на Самиту "16 + 1" са поносом предводила делегацију Србије, која има највећи број пројеката у иницијативи "Појас и пут", али и у оквиру мање иницијативе – сарадње централне и источне Европе са Кином.
Брнабићева је захвалила министарки Михајловић и тиму Владе Србије, јер су, како је рекла, у рекордном року припремили документацију потребну за почетак изградње.
"Мислим да треба сви да будемо поносни на овај пројекат и сарадњу. Премијер Орбан је похвалио Србију, јер је много брже кренула од Мађарске у примену овог пројекта", додала је Брнабићева.
Брнабићева је истакла да пројекат модернизације пруге Београд–Будимпешта показује на још један начин како се паметно стратешки развија Србија.
"Зато што смо кренули коначно у брзу изградњу коридора 10 и 11. Јуче је потписан уговор за ауто-пут Прељина–Пожега, и сада, како завршавамо Коридор 10, настављамо Коридор 11", навела је премијерка.
Како је рекла, претходна влада са Александром Вучићем на челу почела је са припремама за изградњу железничког коридора, јер се није заборавило на стратешки развој земље, пошто је железнички коридор важан колико и коридори 10 и 11.
"Тиме се Србија коначно етаблира као централно седиште овог дела Европе", закључила је Брнабићева.
На свечаности отварања радова, потпредседница Владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић захвалила је кинеском председнику Си Ђинпингу и српском председнику Александру Вучићу на остварењу тог пројекта, истакавши да је реч о највећем пројекту у Европи и Србији.
"Ово је важан дан за Србију, за највећи глобални пројекат 'Један појас – један пут', за српско-кинеске односе, за грађане Србије, јер данас почињемо модернизацију пруге којом ће се ићи брзином од 200 километара на сат", рекла је Михајловићева на обележавању почетка радова на прузи.
Како каже, поносна је што после три године рада на припреми документације, разговора и упорности свих, данас присуствује почетку радова.
"Што можемо овде да станемо и погледамо раднике и кажемо им 'напред'. Данас је сунчан дан и желим да вас сунце прати све време док будете радили на прузи", поручила је Михајловићева.
Mинистарка је поручила да је то највећи пројекат по вредности тренутно у Европи и највећи појединачни пројекат по вредности у Србији.
Како је рекла, пре три године, када је започео највећи стратешки пројекат у Србији, а то је улагање у Железнице, надлежни су знали да је просечна брзина на нашим пругама између 35 и 45 километара на час, да немамо возове, а да у пруге није улагано 30 година.
"Данас, после три године, знамо да смо успели да модернизујемо 250 километара пруга, набавили нове возове колико смо могли и, где год је пруга модернизована, већи је број путника и терета", истакла је министарка.
Према њеним речима, циљ је не само да Србија буде део глобалног пројекта. "Овом пругом и положајем то свакако и јесте, и да сви грађани желе да се возе возовима, а да превоз терета иде преко Србије", рекла је Михајловићева.
Додала је да ће министарство које води контролисати време, рокове и цене.
"Србија ће имати све што има и Европа"
Директор Инфраструктуре "Железница Србије" Мирољуб Јевтић рекао је да ће прва деоница пруге Београд–Будимпешта, Београд Центар – Стара Пазова, делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији, те да ће на два колосека возови ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају и на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају.
На почетку радова на модернизацији прве брзе пруге у станици Земун, Јевтић је навео да ће прва деоница Београд Центар – Стара Пазова, дужине 34,5 километара, бити изграђена у наредних 36 месеци.
"Све што има Европа, европске железнице, имаће Србија и српска железница", каже Јевтић, који је захвалио председнику Србије Александру Вучићу и Влади Србије на напорима уложеним у то да се тај пројекат реализује.
Навео је да је деоницу Београд Центар – Стара Пазова пројектовао Саобраћајни институт ЦИП, а да је усаглашен са прописима ЕУ.
Објаснио је да на прузи неће бити пружних прелаза, односно места укрштања пруге и пута, већ надвожњака и подвожњака, а машиновође ће имати кабинску сигнализацију.
Додао је и да ће пруга имати и заштитне ограде, попут оних на ауто-путу.
Председник компаније "China Railways Inrternational" Јанг Џонг Мин рекао је да је модернизацијa пруге Београд - Будимпешта пројекат предводник кинеске сарадње са 16 земаља Централне и Источне Европе и пројекат пример кинеско-српске стратешке сарадње.
Јанг је, обраћајући се на свечаном почетку радова на модернизацији пруге, рекао да главни уговарач на пројекту, конзорцијум компанија "China Railways Inrternational" и "China Communications Construction Company" осећа велику одговорност и част због поверене мисије и дао неколико чврстих обећања.
"Прво, савесно поштовање законских прописа Србије. Током реализације пројекта савесно ћемо поштовати прописе Србије, поступати у строгој сагласности са процедурама изградње, извршавати обавезе у погледу извођења радова, управљем уговора, запошљавањем, заштите животне средине", рекао је Јанг.
Како је рекао, снажењем техничке сарадње оствариће се добро партнерство.
"Вођени принципом зајединчке изградње са српским Железницама уживаћемо плодове искуства, изградње и технолошких постигнућа развоја кинеским железница", рекао је Јанг.
Као треће обећање, Јанг је поручио да ће кинеске компаније радити на подизању ниова управљања локалном приоизвођњим, те да ће кинеска страна у потпуности искористити ресурсе локалних предузећа и сарађивати са њима.
Србија и Кина, истакао је, имају традиционално пријатељске односе који су дубоко укорењени, а изградња сигурне, модерне и високо ефикасне пруге Београд - Будимпешта је заједнички циљ за који се боре српска и кинеска страна.
"Ишчекујемо дан скорог пуштања у рад пруге Београд - Будимпешта. дан када ћемо заједно са народом Србије уживати у плодовима развоја српско-кинеске сарадње", закључио је Јанг.
Трилатерални пројекат модернизације железничке пруге Београд–Будимпешта први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина.
Укупна вредност изградње пруге у Србији је око две милијарде долара.
Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар – Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара.
Радове на тој деоници ће изводити "China Railways International" и "China Construction Company", а домаће фирме, према уговору, у извођењу радова и набаваци робе учествоваће до 46 одсто. Вредност уговора је 350,1 милион долара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар