Читај ми!

Ударна рупо моја пређи на другога

Угрожено одржавање путева, јер за то нема пара, упозоравају локалне самоуправе. Општине траже да се поново део новца од акциза на гориво уплаћује локалним самоуправама за одржавање путева и саобраћајница.

Одржавање путева у Србији доведено је у питање. Држава је Уредбом о категоризацији из фебруара 2012. у надлежност локалних самоуправа пребацила 6.000 километара саобраћајница. Обећала је и да ће за то из буџета ове године добити три милијарде динара, али је ребалансом тај износ преполовљен. Општине траже да се поново део новца од акциза на гориво уплаћује локалним самоуправама за одржавање путева и саобраћајница.

Прво су општине добиле двоструко више новца од пореза на доходак грађана. Онда су укинуте или смањене таксе које су наплаћивале. Општине су добиле и да одржавају 6.000 километара бивших регионалних путева.

Новица Радосављевић из Дирекције за урбанизам и уређење Прокупља каже да су добили одговарајућу суму новца за одржавање 52 километра путева.

"Првобитно је планирано око 26 милиона динара, међутим та сума је већ преполовљена на 13 милиона. Ми наш део посла радимо, расписали смо јавну набавку велике вредности за одржавање тих путева, али ако буде пара од Републике радићенмо ако не нећемо јер ми немамо одакле", каже Радосављевић.

Краљевчани брину о 345 километара пута. "Што се тиче средстава која су потребна за одржавање град Краљево може да определи та средства отприлике за половину дужине путева", каже Миланко Ерац из Дирекције за планирање и изградњу Краљева.

За одржавање путева до краја године потребно је по процени стручњака око седам милијарди динара, а да би се испунили основни стандарди безбедности саобраћаја бар две милијарде.

Међутим новца нема ни за основне потребе, кажу у Сталној конференцији градова и општина. Подсећају да је Министарство финансија обећало помоћ - 500 хиљада динара по километру, али је износ ребалансом преполовељен на милијарду и по.

Саша Пауновић из Сталне конференције градова и општина каже да у овом тренутку постоје  средстава за одржавање 30 одсто локалних саобраћајница и половине државних путева које су нам пренете у надлежност.

"Грађани треба да знају да општине и градови нису у стању да одржавају ове саобраћајнице и да кад наиђу на ударну рупу на путу не треба да се љуте на локалну власт", каже Пауновић.

За седам месеци ове године у Србији се догодило више од 20 хиљада саобраћајних несрећа, а стручњаци кажу да су узрок сваке десете - лоши путеви. Да ли ће општине и када добити више новца да би могле боље да одржавају саобраћајнице за које су надлежне само је једно од бројних питања која чекају новог министра финансија.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом