Читај ми!

Добро се продају само луксузни аутомобили

Економска криза погодила и тржиште аутомобила у Европи, па је продаја возила све мања. Продаја расте само у Русији и Немачкој. Гиганти који су у кризи, куповину возила финансирају са 160 до 300 евра по моделу. Тржиште луксузних аутомобила, традиционално, не осећа кризу.

Финансијска криза мења навике, а штедња је врлина. То важи и за купце аутомобила у Европској унији, показују најновији статистички подаци. Пад продаје нових аутомобила у првих седам месеци ове године је око шест одсто у односу на исти период прошле године, а аутомобилски гиганти који су у кризи, сада куповину возила финансирају од 160 до 300 евра по моделу.

Најлошија ситуација је на тржиштима Француске, Италије, Португалије и Шпаније, а продаја расте једино у Русији и Немачкој.

Пре највећег сајма аутомобила на свету, у Франкфурту, објављују се статистике о продаји и берзанској вредности аутомобилских гиганата.

Од седам милиона аутомобила, колико је продато у Европи за седам месеци, највећи профит имају немачке компаније.

"Порше" је тако на сваком аутомобилу до фабричке капије зарадио и до 16.000 хиљада евра, слично су прошли "Бе-Ем-Ве", "Мерцедес", "Фолксваген", док су француски и италијански произвођачи аутомобила, чекајући да криза прође, купцима доплаћивали од 150 до 450 евра, како би се ослободили аутомобила на лагеру.

Дитер Зеце из фирме "Дајмлер аг Мерцедес" каже да гиганти који раде на више континената не осећају кризу.

Тако, наводи Зеце, "Дајмлер аг Мерцедес" има фабрике у Кини, Индији, Бразилу и без великих трошкова производи аутомобиле истог квалитета као у Немачкој, Америци, Кини или Бразилу.

"Технологија се шири до најудаљенијих тачака на свету, али су профити и ове операције планирани још пре десет година", напомиње Зеце.

Упозорава да у Европи треба бити опрезан са продајом, јер је све повезано са кризом.

Криза мења навике 

А криза мења навике, кажу продавци и додају да су сви који су пре три године купили нове аутомобиле, решили да их задрже и не мењају за нове, јер гаранција може да се продужи за неколико година.

Финансијски гледано, на свакој новој куповини у првој години изгуби се 30 одсто, што се у време кризе не зарађује тако лако.

Развило се и тржиште половњака старих од две до три године, који се, уместо извоза ван ЕУ, продају и купују унутар граница ЕУ, и то кочи продају нових возила.

Карлос Госн из "Нисан-Реноа" каже да нема ни нових инвестиција ни нових повољних банкарских услова, па самим тим нема ни развоја ни истраживања.

"На пример, развој електричних возила је делимично стао, јер нема свежег капитала из продаје, а државе не инвестирају у чистију средину. Градови дају оне погодности које их ништа не коштају, а свака нова инвестиција у инфраструктру за електричне аутомобиле која кошта, обустављена је", наводи Госн.

Оно што остаје феномен јесте да проценат продаје луксузних возила у Европи не пада.

И даље су листе чекања за најскупља возила дугачке.

Ако хоћете да купите нови, тек најављени модел "ферарија", у гаражи морате имати још неколико "ферарија" да бисте уопште доспели на листу купаца.

Сви аутомобили скупљи од 100.000 евра иду добро и неки су спремни да их чекају и по неколико месеци, док аутомобили средње класе, од којих и живи аутомобилско тржиште, чекају на лагерима по годину, две.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом