уторак, 20.08.2013, 19:30 -> 23:58
Јулски струјни удар
Грађани се жале да им јулски рачуни за струју нису јасни, а из ЕПС-а поручују да нико од потрошача неће бити оштећен. Велики број дистрибуција још не склапа Уговоре о репрограму дугова за струју због проблема са софтвером. Тај проблем ће бити решен за неколико дана, кажу у ЕПС-у.
Последњи репрограм за струју је најповољнији, јер дуг може да се отплати за годину или чак 10 година на рате. И потрошачи који су раније склопили споразуме могу поново да траже те повољније услове. Међутим, иако је трећи репрограм почео још 15. августа, потрошачи се жале да уговоре још не склапају све дистрибуције по Србији.
Истовремено, многи грађани се жале да им јулски рачуни нису јасни, а из ЕПС-а и новог предузећа ЕПС - снабдевање поручују да нико неће бити оштећен.
Репрограм ће трајати до краја новембра. Међутим, многи грађани су дошли првих дана да регулишу дуговања, али нису одмах могли и да заврше тај посао.
Директор Дирекције за дистрибуцију у ЕПС-у Жељко Марковић каже да је проблем у софтверским апликацијама које су потребне за склапање уговора које још не раде.
"Очекујемо да апликације прораде у наредних пар дана, тако да и ја апелујем на грађане да се стрпе и да се пријаве и да ће бити позвани", рекао је Марковић.
У Електродистрибуцији Београд кажу да сви који су дошли у да поднесу захтев у ЕДБ-у могли то да ураде и оставе своје податке.
"Ми ћемо их наредних дана позвати да склопе репрограм. Неће бити искључени, не морају ни тога да се боје", поручује Сандра Алагић из ЕДБ-а.
Највећи број грађана дошао је, ипак, због рачуна. Од овог месеца рачун је јединствен за све потрошаче у земљи, а шаље га ново предузеће ЕПС снабдевање. Уз тај рачун стиже и обавештење о претходним уплатама и дуговима од дистрибуције.
Грађани се жале да им нови рачуни нису јасни, јер, како кажу, за исти период две фирме, електродистрибуције и "ЕПС Снабдевање", наплаћују рачун.
Сви они који су претплатили струју морају доћи на шалтер своје дистрибуције, јер имају две могућности. Прва је да напишу захтев да им се тај новац пребаци на рачун новог предузећа "ЕПС Снабдевање" од кога унудуће добијају рачуне за струју, а друга могућност је да траже да им се тај новац исплати.
Претплаћену струју најчеће имају пензионери, јер и најредовније плаћају рачуне, а негодују што и због тога морају поново на шалтер.
"Не могу да се снађем уопште и комшије код мене, који су стари људи кукају. Ко ће сада да иде доле да чека редове", пита се један грађанин, а многи мисле да је све могло аутоматски и компјутерски да обаве фирме које наплаћују струју.
Надлежни поручују да то налаже закон и да не могу новац да пребацују без сагласности потрошача, јер струју од јула продаје ново предузеће. Из ЕПС Снабдевања обавештавају потрошаче који редовно плаћају да је рок за попуст од пет одсто овог месеца продужен до понедељка, 26. августа.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар