среда, 14.08.2013, 16:05 -> 16:31
"Етихад" преузима "Јат" 1. септембра
"Етихад ервејз", требало би од 1. септембра да преузме управљање новом српском авиокомпанијом - "Ер Србија". Јатови пилоти морају да иду на додатно школовање. Смањује се број запослених у административним пословима.
"Етихад ервејз" планира да 1. септембра преузме управљање српском националном авиокомпанијом, рекли су агенцији Бета у авиокомпанији из Уједињених Арапских Емирата.
Како су истакли, уговор о менаџменту који "Етихад ервејз" ступиће на снагу након регулаторних одобрења, а планирани датум је 1. септембар.
"За кратко време, 'Јат ервејз' ће пословати као 'Ер Србија', али формално правно неће одмах променити име. Када се то и догоди, компанија ће изменити и свој оперативни авиокомпанијски сертификат", казали су у "Етихад ервејзу".
Влада Србије потписала је 1. августа са "Етихад ервејзом" споразум о стратешком партнерству којим ће компанија из Уједињених Арапских Емирата постати власник 49 одсто капитала српске авикомпаније и на основу којег ће "Јат ервејз" променити име у "Ер Србија".
У "Етихаду" су рекли да је у Београду у току други круг разговора са запосленима у "Јату" у оквиру којих се упознају са предложеном организационом структуром компаније и опцијама које имају на располагању.
Како су навели, запослени у "Јат ервејзу" могу да се до 6. септембра пријаве за добровољни одлазак из компаније уз отпремнине у оквиру програма који финансира Владе Србије или да се пријаве за позиције у новој организацији.
Додали су и да се запослени могу пријавити за највише три радна места у новој планираној организационој структури, за која морају имати одговарајуће квалификације.
"Не постоји тачан број запослених који ће морати да напусте компанију, али, нова компанија ће имати мање запослених него што је то случај данас", казали су у "Етихад ервејзу".
Прецизирали су да ће се број запослених у административним пословима значајно смањити, док ће нова флота и планиран број дестинација донети повећање броја запослених у сектору кабинског особља и земаљских послова.
Додатно школовање пилота
Наводи се и да "Јатови" пилоти морају да иду на додатно школовање, ако желе дозволу за пилотирање "Ербасовим" авионом.
"Јат ервејз" сада има 1.250 запослених, од којих су око 170 пилоти и око 200 кабинско особље, а поседује флоту од 10 авиона типа "боинг 373-300" и четири АТР 72. Српска авиокомпанија с "Етихадом" као стратешким партнером имаће флоту од 10 нових Ербасових авиона. "Ер Србија" ће имати и линијско одржавање авиона.
Влада Србије и "Етихад ервејз" ће обезедити по 100 милиона долара за "Ер Србију". Са "Јат ервејзом" у партнерство иду и ћерке-фирме "Јат кетеринг" и "Супорт" и у те фирме у наредне три године "Етихад" и држава Србија би требало да уложе по 20 милиона долара.
"Етихад", најбрже растућа авиокомпанија у свету, основана је 2003. година у Уједињеним Арапским Емиратима. Сувласник је авиокомпанија "Ер Берлин", "Ер Сејшели", "Вирџин Аустралија", "Ер Лингус", а у току је преузимање и мањинског удела у индијском "Џет ервејзу".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар