Колико пара, толико љубазности

Трговци у Србији најбољи у региону, показује истраживање хрватске компаније "Хераклеа". Купци, међутим, нису задовољни. Они којима је бављење трговином привремено решење по правилу су незаинтересовани за потребе купаца, не знају основне трговачке лекције о љубазности, кажу заштитиници потрошача. Због тога, тврде, Србија нема трговце, већ само продавце.

Трговци у Србији имају највише слуха за потребе потрошача, показало је истраживање хрватске компаније "Хераклеа" којим је обухваћено шест земаља некадашње Југославије. Осталим карактеристикама просечног српског трговца, међутим, грађани нису задовољни.

Да сусрет продавца и купца не би био последњи важно је да се муштерија осети добро и достојанствено, без обзира на то колико планира да потроши.

Они којима је бављење трговином привремено решење до проналажења жељеног посла, по правилу су незадовољни и незаинтересовани за потребе купаца, не знају основне трговачке лекције о љубазности и пружању информација о производу, кажу заштитиници потрошача. Због тога, тврде, Србија нема трговце, већ само продавце.

"Ми смо некада имали школе за трговце које су трајале две године, наравно то није био факултет, али су људи били образовани, посебно они који су продавали технику, они који су продавали текстил и они који су продавали прехрану, тако да је потрошач у свако доба знао како да се обраати и да добије одрђено обавештење од трговца, ми то сада на жалост немамо", каже Вера Вида из Центра за заштиту потрошача.

Предлажу увођење такве обуке без које се до посла у трговини не би могло. Не може се ни без редовног опипавања пулса тржишта.

Мартина Петровић из "Делезове" службе односа са јавношћу каже да је српско тржиште  специфично пре свега због високе инфлације и великог броја пензионера и због тога што су потрошачи навикли да кредитирају своје куповине.

Било би боље када би њихову понуду кројила већа конкуренција, које за сада нема, а не опадање куповне моћи грађана, процењује новинар Политикиног додатка Потрошач.

"Имамо једног великог српског трговца, велики трговински ланац који је суочен са једним малим падом продаје, али не толико драстичним, који нема разлога за бригу јер није дошла велика светска конкуренција. Са друге стране су мали трговци које је јако погодио пад промета, које јако угрожава конкуренција великих ланаца и који много више имају проблема и гледају да изађу у сусрет потрошачима", каже Стефан Деспотовић.

Ни приступачне цене, попусти, промоције и поклони, нису успели да промене профил просечног српског купца, који у куповину иде са списком, највише гледа цене, воли познате брендове, али их све више замењује другим, јефтинијим.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом