среда, 03.07.2013, 08:14 -> 08:56
Качкаваљ, ракија и шљиве широм света
Пиротски качкаваљ, чачанска ракија, шумадијске шљиве ускоро би могли да се купе широм Америке и Европе. По узору на "Индија-шопове", у градовима са најбројнијом српском дијаспором отвориће се радње које продају "врхунске српске производе".
Већ од јесени, широм света, у градовима са најбројнијом српском дијаспором отвориће се радње које ће продавати врхунске српске производе.
Идеја је да се преслика модел по коме су Индијци развијали своје "Индија-шопове" по свету, или како су Турци раширили мрежу својих продавница трикотаже и текстила. Очекује се значајан девизни прилив, а највише се рачуна на тржишта Европске уније и Америке.
Ускоро ће се извозити и продавати "Врхунски српски производи". Највише се рачуна на домаћу храну, пиће, козметику и текстил. Стандардизоване продавнице биће оторене најпре у Београду, а затим у Темишвару, Бечу, Паризу, Франкфурту, Торонту, Њујорку и Сиднеју. Радиће по принципу франшизе.
"Суштински циљ је да се подигне конкурентност свих произвођача из Србије и да се тиме практично подржи освајање страних тржишта, чиме би се створио један стратешки систем за подршку свим извозницима из Србије кроз заједничку ознаку квалитета и заједнички систем за подизање конкурентности", објашњава Зоран Илић, председник Удружења "Врхунски српски производ".
Основна идеја пројекта је смањење трошкова и заједнички наступ, а Србија до сада није на прави начин искористила професионално искуство и пословне контакте своје дијаспоре, кажу њени представници.
"Системско решење је најбоље решење. Они који купују широм света, да ли је то Америка, Канада, Европа, Аустралија, Блиски Исток, Африка, свеједно, желе помоћ у комуникацији, проверен квалитет, једноставан транспорт, одличан дизајн и све то лепо упаковано", каже Миша Ћирић из "Дијаспора групе".
Процењује се да би се, на пример, пиротски качкаваљ, ариљске малине, чачанска ракија, суве шљиве из Шумадије могле наћи на листи од 700 до хиљаду врхунских српских производа.
"Овај пројекат привреди Србије доноси окретање тржиштима са високом куповном моћи, коначно дефинисање листа квалитетних производа које можемо да извеземо у свет и такође значајне девизне приходе које ће наше компаније имати. Крајњи резултат свега треба да буде ребрендирање Србије", каже директор Уније послодаваца Србије Драгољуб Рајић.
Идејни творци пројекта "Врхунски српски производ" сматрају да би тако Србија добила стабилан девизни прилив за финансирње технолошког развоја, производње и запошљавања.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар