Читај ми!

Од октобра реконструкција железница

Половином октобра почеће радови на првом пројекту финансираном из руског државног кредита - модернизацији пруге од Панчевачког моста у Београду до главне станице у Панчеву, најавио генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић. Вредност пројекта више од 55 милиона евра.

Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић најавио је да ће половином октобра почети радови на првом пројекту финансираном из руског државног кредита, модернизацији пруге од Панчевачког моста у Београду до главне станице у Панчеву.

"Након завршетка тог пројекта, на релацији Београд-Панчево имаћемо савремену двоколосечну електрифицирану пругу са брзинама од 160 километара на сат", рекао је Симоновић приликом потписавања првог анекса уговора са 'Руским државним железницама' (РЗЗИ), који се односи на модернизацију те деонице.

Вредност пројекта је, како је рекао Симоновић, више од 55 милиона евра, а поред реконструкције постојећег колосека, биће изграђен и електрифициран други колосек дужине 15 километара.

Истакао је да ће на модернизацији железничке пруге од Београда до Панчева радити више домаћих фирми.

Предвиђени рок за завршетак модернизације пруге од Београда до Панчева је, како је саоштено, 824 дана, тако да ће већ за ред вожње 2015/2016. године, саобраћај бити пројектован на двоколесечној прузи.

Први анекс уговора о радовима на изградњи железничке инфраструктуре у Србији и испоруке дизел мотора, који се финансира из руског кредита од 800 милиона долара, потписали су генерални директор српске железнице Драгољуб Симоновић и Сергеј Павлов, генерални директор компаније "РЗЗИ интернешенел", која је задужена за реализацију кредита.

Церемонији потписивања Анекса један присуствовали су и министар саобраћаја Србије Милутин Мркоњић и руски амбасадор у Београду Александар Чепурин.

Српска железница је најавила да ће Анекс број два бити потписан почетком августа и да ће обухватити ремонт деоница пруге на коридору 10 од Руме до Голубинаца (18 килонетара), од Сопота Космајског до Ковачевца (18,4 килонметра) и од Мале Крсне до Велике Плане (29,5 километара).

Основни уговор о модернизацији пруга у Србији и испоруци возова који су 23. маја потписали "Железнице Србије" и руска компанија "РЗЗД интернешенел" има пет делова, који се односе на изградњу другог колосека пруге Београд-Панчево, обнову шест деоница на Коридору 10, изградњу пруге Стара Пазова-Нови Сад, реконструкцију пруге Беогард-Бар и испоруку руских дизел-моторних возова.

О руском кредиту за модернизацију српске железнице разговарало се од 2009. године, а уговор о кредиту од 800 милиона долара потписан је јануара ове године. Уговор предвиђа камату од 4,1 одсто годишње, грејс период од четири године и период отплате од 10 година.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 27. новембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом