понедељак, 25.03.2013, 12:32 -> 13:51
Светске силе заинтересоване за канал Морава
Ресорни министар Милан Бачевић рекао да за пројекат изградње пловног канала Морава није заинтересована само Кина, већ и друге светске силе. У Европи не постоји ниједан други пројекат који би по значају могао да надмаши овај, рекао Бачевић.
За пројекат изградње пловног канала Морава није заинтересована само Кина, него и друге светске силе, јер у Европи не постоји ниједан други пројекат који би по значају могао да надмаши овај, рекао је министар природних ресурса, рударства и просторног планирања Милан Бачевић.
Бачевић је данас са кинеском државном компанијом Чајна гезоба груп потписао уговор на којег ће тој фирми бити достављена документа о пловном путу "Канал Морава", а онда ће они, у року од два месеца, одредити рок до када ће бити завршена студија изводљивости тог пројекта.
Бачевић је истакао да за израду студије изводљивости држава Србија неће платити ништа, и да су све тврдње о томе само "спекулације злонамерних или опонената пројекта".
"Студија ће показати смисленост пројекта, да ли ћемо уопште приступити његовој реализацији или не", објаснио је Бачевић.
Према његовим речима, потписивање уговора о достављању документације за студију изводљивости са кинеском компанијом није ни на који начин фаворизовање једне стране у реализацији тако великог пројекта.
Нико од западноевропских држава неће бити онемогућен да са Владом Србије разговара о овом пројекту, нити ће им бити забрањено да у њему учествују као стратешки партнер или на било који начин за који би се определили, поручио је он.
Бачевић је указао да се до сада кинеска компанија показала као најинвентивнија и уложила је највише енергије да уђе у пројекат, а Влада Србије није желела да пропусти ту шансу.
Министар је нагласио да кинеска страна у овом тренутку још не зна све елементе пројекта, али да верује да, са искуством које има, може да у кратком року изради студију, целокупан пројекат и учествује у изградњи "Канала Морава".
Ни Бачевић, ни један од извршних директора кинеске компаније Јуан Џанфу нису могли да ни оквирно прецизирају колико би коштао пројекат изградње пловног пута који би, преко Мораве, спајао Дунав са Егејским морем.
Џанфу је потврдио је да Чајна гезоба груп неће тражити од Србије новац за израду студије изводљивости и да ће то урадити "јер верује да је пројекат добар, а тако сматрају и кинеске финансијске институције".
"Стрпите се мало, врло брзо ћемо доћи до тих података", рекао је Бачевић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар