петак, 22.03.2013, 12:57 -> 19:20
Мркоњић опомиње извођаче на Коридору 10
Уколико се не буду поштовали рокови изградње држава ће раскидати уговоре са извођачима радова на изградњи путног Коридора 10, најавио министар саобраћаја Милутин Мркоњић. Министар најавио да ће држава преузети цео дуг "Јат ервејза" и најавио промене у менаџмету компаније. Дуг је у фебруару био око 170 милиона евра.
Министар саобраћаја Србије Милутин Мркоњић најавио је раскидање уговора са извођачима радова на изградњи путног Коридора 10 уколико се не буду поштовали рокови изградње.
Мркоњић је новинарима у Влади Србије, после састанка са амбасадорима и представницима међународних финансијских институција о Коридору 10, рекао да ће се то десити "врло брзо, првом приликом", ако се уговори не буду поштовали, наводећи да сезона радова почиње овог месеца и да ће се стање на терену, односно ко не испуњава обавезе брзо утврдити.
Министар је рекао да у изградњи не касни само "Алпина", већ и друге фирме, али је и одбацио оптужбе да штити ту аустријску компанију.
На опаску новинара да се у Србији у саобраћајној инфраструктури није довољно урадило, Мркоњић је казао да то није тачно, с обзиром на ситуацију у којој се земља налази.
"У Хрватској је за 14 година (у саобраћајној инфраструктури) направљено оно што је направљено, али је пет министара у затвору", рекао је он и нагласио важност тендерских поступака.
Мркоњић је истакао и да док је он министар "нико неће добити посао без тендера, јер то гарантује да неће бити корупције".
Директор предузећа "Коридори Србије" Дмитар Ђуровић потврдио је да може доћи до раскидања уговора и да највише проблема има на источном краку Коридора 10, од Ниша према граници са Бугарском, где је главни извођач радова аустријска "Алпина".
"Ово је деоница на којој постоји највише проблема, јер су неколико пута рокови пробијани", рекао је он и додао да ће уговор бити раскинут "ако Алпина не буде водила радове у Србији као свој приоритет".
Он је додао да су Коридори Србија формирали радну групу која се бави случајем "Алпина" и трага за најбољим решењем.
"Не желимо да раскидамо уговоре. Они који не буду поштовали рокове биће опоменути и тек након тога уколико се не поправе уговори ће бити раскинути", рекао је Ђуровић.
Говорећи о другим пословима на Коридору 10, Ђуровић је навео да је на северном делу Коридора 10 остало да се уради крак од Келебије до петље Суботица југ у дужини од 22,3 километра. За сада је завршено 30 одсто пута, а планирано је да радови буду готови до краја 2013. године.
На јужном делу Коридора 10, остало је да се уради део од Грабовнице до Левосоја у дужини од 75 километара. На неколико деоница радови су у току, док се на преосталим деоницама тендерски процеси приводе крају.
Ђуровић је истакао да је појачан надзор радова, у оквиру Коридора Србије основан је тим који контролише пројекте, а пословодство је у свакодневном контакту са представницима власти.
Он је изразио уверење да ће процес експропријације, која је поред недостатака средстава за изградњу, основни проблем кашњења радова, успети да се убрза ове године.
"Уколико се проблеми око изградње Коридора 10 не реше, Србија може изгубити поверење страних инвеститора да има потенцијал да изведе основне стратешке радове", рекао је Ђуровић.
Држава преузима дуг Јата
Министар саобраћаја Милутин Мркоњић каже да ће држава преузети цео дуг Јата, који је у фебруару износио око 170 милиона евра.
"Наравно цео дуг, па шта да радимо, да тражимо ко је крив и да опет забијамо главу у песак", рекао је Мркоњић.
Министар је поновио да ће Јат добити шест авиона на лизинг, који ће коштати у просеку око милион и по евра по авиону.
"Добили су и новац за склањање оних радника који хоће добровољно да оду, биће им скинут дуг, имаће и нови менаџмент. Шта хоће више?", рекао је министар саобраћаја.
Мркоњић је рекао да ће нови менаџмент Јата имати задатак да компанија до краја године послује на "позитивној нули" и да је држава спремна одмах да започне разговоре ако неко жели да буде стратешки партнер српске авиокомпаније.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар