Читај ми!

Куда иде светска аутоиндустрија

Аутомобилским светом кружи прадокс да никада аутомобили нису били лепши, јефтинији и бољи, а да њихови купци никада нису били тако уплашени, неодлучни и сиромашни. Центар проблема је Европа, где многе фабрике због лоше продаје планирају дуге принудне одморе и мењају стратегије тржишног развоја.

Женевски салон аутомобила права је прилика да се боље види у ком правцу иде светска аутоиндустрија. Пре самог отварања салона свет је обишла вест да ће ове године скоро 75 хиљада људи у производњи и продаји изгубити посао и да ће се потражња за аутомобилима смањити за петину. Бољи биланс очекује се у Кини, Индији и Русији, док у Европи очекују пад и до 20 одсто.

Аутомобилским светом кружи прадокс да никада аутомобили нису били лепши, јефтинији и бољи, а да њихови купци никада нису били тако уплашени, неодлучни и сиромашни. Центар проблема је Европа, где многе фабрике због лоше продаје планирају дуге принудне одморе и мењају стратегије тржишног развоја.

"У прво време базирали смо се на тржишту Европе, међутим, у међвремену смо схватили да се од тога не може живети, те смо решили да нови модел одмах наменимо Кини и Бразилу. Развој аутомобила је скуп, а зарада је мала ако није серија велика", каже Пјер Етјене из "Пежоа".

Оно што је највећа енигма, јесте успех или неуспех "Фијата" на тржишту Европе. Наш "фијат 500 Л" у Женеви је добио верзију Трекер, која ће бити окосница продаје у Америци. Прозводња почиње у мају, а први примерци се с оне стране океана очекују у септембру. Уколико све буде ишло по плану, "500 Л" у све три верзије биће произведен у 100.000 примерака до краја године.

"Код Американаца пресудан је дизајн и зато ће сви наши аутомобили који ће се тамо продавати бити делимично персонализовани, а решења морају бити потпуно другачија од других. Дизајн је код нас понекад авангардан, а Американци то некад добро разумеју, а некад не", каже Марко Тенцоне из компаније "Фијат Ланча Алфа Ромео".

Рестрикције у броју запослених највише се очекују код фабрика у Шпанији, Португалији и Италији. До највећих проблема ће доћи уколико смањени приходи обуставе развој.

"Планирамо да до краја године избацимо два нова модела, а до 2015. године чак девет. Развој кошта око пола милијарде евра, а ми немамо одакле да га финансирамо осим из продаје. Без нових модела, ви сте мртви на тржишту", каже Збињек Страшкраба из "Шкоде". 

Најбоље на тржишту сада стоје три велике немачке групације, "Мерцедес", "Бе-ем-ве" и "Фолксваген", које производе две трећине укупног броја аутомобила у Европи. Они су и највећи извозници, нарочито у Кину и САД. Њихове амбиције расту, тако да се мањи томе не могу надати, кажу аналитичари.

Они предвиђају да ће 2020. године постојати четири велике корпорације које ће прозводити аутомобиле за цео свет.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. новембар 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом