четвртак, 31.01.2013, 08:14 -> 16:18
За европске путеве 300 милијарди евра
Дошло је време за капиталне објекте, а прошло за станоградњу и изградњу пословних зграда, поручују немачки привредници и грађевинари. Ове године, у Европи је планирано улагање у инфраструктуру од 300 милијарди евра, а 70 одсто пројеката градиће се у Немачкој и у скандинавским земљама.
Ове године, само у Европи, планирано је улагање у инфраструктуру од 300 милијарди евра. Чак 70 одсто пројеката градиће се на северу, у Немачкој и скандинавским земљама. Југ Европе – Шпанија, Италија, Португалија и Француска, гледаће да заврши оно што је започето пре пет-шест година.
У немачкој Привредној комори и Удружењу грађевинара кажу да је дошло време за капиталне објекте, а да је прошло време за станоградњу и изградњу пословних зграда.
Ако је инвеститор 2008. године уложио један евро у инфраструктуру, после само годину дана зарадио је седам до осам евра. Данас, кажу немачки грађевинари, толика зарада може да се очекује тек за пет до шест година.
Ван Европе, капитал у инфраструктури може брзо да се окрене једино у Индији, Кини и Бразилу, док је Русија још у рецесији, нарочито у станоградњи.
Дан Росегарде, творац "паметних путева" у Холандији каже да ће наредних година север Европе улагати у обновљиве изворе енергије, ветропаркове, хидроцентрале, а обале ће се уређивати коришћењем енергије плиме и осеке.
"Потребна је још моћнија мрежа ауто-путева и измештање саобраћаја из градова", каже Дан Росегарде.
Европа тражи квалитетније и дуговечније грађевинске машине. У Кини је другачији тренд, машине се брзо мењају и век трајања им је мањи.
"Кинески произвођачи праве копије западних машина, које су много јефтиније. Користе своју технологију, тако да се кинеско тржиште може освојити само подизањем лиценцних фабрика на њиховој територији", каже Андреас Лерснер из Немачке привредне коморе.
Квалитет европских фабрика далеко је изнад кинеских, кажу експерти.
Стеван Буснер из "Мерцедес камиона" каже да грађевинске машине и камиони могу да се отплате за две године до пет година.
"После тога, ако су добро одржавани, могу да се продају у Африци и Јужној Америци за 30 одсто вредности, где могу да се користе још најмање пет година", каже Буснер.
Послови у трећем свету не могу се наплатити у новцу, већ само у сировинама, поручују немачки грађевинари. Тако велике европске компаније за инфраструктуру постају и трговачке, што смањује профит и повећава трошкове.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар