недеља, 20.01.2013, 13:00 -> 13:39
Сајам у Детроиту, опоравак аутотржишта
Ауто-индустрија САД се опоравља, а о томе сведочи и међународни сајам аутомобила у Детроиту, на коме највише пажње привлаче луксузни новитети. Раст продаје бележи се у Сједињеним Америчким Државама, еврозони и Кини.
Салон аутомобила у Детроиту најбољи је показатељ куда стреми ауто-индустрија и какву смо годину оставили иза себе. Оно око чега се сви слажу јесте да је аутобизнис изашао из рецесије, а да је америчко тржиште после пада од скоро 40 одсто 2008. године поново продало више од 15 милиона аутомобила и камиона на севреноамеричком континенту.
Свет је прошле године произвео и продао 80 милона аутомобила, од тога је највећ кинеско тржиште где је продато чак 21 милиона аутомобила и камиона, што је рекорд у Кини. Друга по подаји и производњи је Европа са 17, 8 милиона возила, али већи део тог броја је извоз, па је то објашњење одкуд тако лоши продајни резултати на појединим европским тржиштима.
"Укупно гледано излазимо из кризе, 'Мерцедес' није никада у својој историји продао милион и по аутомобила за годину дана. Свакако то не би могли да је метак у цеви на тржишту САД остао заглављен. Очистили смо цев, напунили поново и пуцамо на циљ два милиона аутомобила у 2014. години који ће већином бити испоручени на тржишта ван Европе", каже Дитер Зецер из "Мерцедес Бенца".
У Америци се поново у моду враћају аутомобили са великим бројем коњских снага, удобни, снажни, а потрошња је стављена у други план. Није ни чудо јер је бензин у Америци 70 наших динара по литру, а дизел 55 динара.
Зато је после прошлогодишњег избора за ауто године у Америци после тријумфа електровозила "Волт", сада ову титулу преузо "Кадилак атс", а када су камиони у питању права звер на точковима је "Доџ рам 1500".
"Цео шоу пун је новитета који пуцају од снаге. Америка се понов окренула аутомобилима који имају 8 и 12 цилиндара и који имају преко 500 коња. Погледајте само нову 'Корвету' то је амерички 'Ферари', коју може купити сваки добро стојећи мали предузетник или татин син, све доступно није више екслузива", каже аналитичар Мет Стовер.
Групација која је најбоље продавала прошле године "Фолксваген" сматра да су Кина и Америка ослонац обнове ауто-тржишта.
То су тренутно два најбогатија тржишта на свету. Кина има огормне потенцијале скоро милон и по аутомобила месечено. У Америци се ипак продаје престиж луксуз и технологија, јер се ту много више зарађује.
Од нових модела издвајамо "Корвету" седме генерације, "Мерцедес це-ел-а, "Бе-ем-ве" серије три и шест, нови "Масерати", концепт "Тојоте" и "Хјундаија", а ту је и нови "Хондин" теренац.
"Фолксваген" је приказао своје виђење луксузног теренца, а "Џип" потпуно обновљену гаму од "компаса" до "гранд чирокија".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар