Читај ми!

Гориво (не) треба да појефтини

У условима када нема великих осцилација курса и цена сирове нафте на светском тржишту, итекако има простора за појефтињење горива, сматрају у Министарству енергетике. Нафташи имају другачију рачуницу и тврде да значајнијем појефтињењу места нема.

Нафташи у Србији тврде да јефтиније гориво тренутно имају само Босна и Херцеговина и Македонија. У ресорном министарству поручују да има места за појефтињење, док нафташи кажу да не могу очекивати значајно ниже цене.

Гориво би морало да појефтини и то по више основа, јер нема више потребе за увозом деривата евро квалитета које сада производи Панчевачка рафинерија и смањују се трошкови транспорта и складиштења.

У Министарству енерегтике процењују да би само на основу маржи гориво могло да појефтини до 12 динара по литру. До августа су, зато, кажу и продужили продају дизела Д2 и премијум бензина од 95 октана.

"Како би садашњи увозници моторних горива имали времена да се прилагоде и нађу нове путеве снабдевања, дато им је одлагање до 31. јула. Али и да НИС одреди нове ценовне формуле, имајте у виду да су и бензин и дизел код нас по маржама најскупљи у региону. Дајемо неки простор, да би се сви прилагодили будућим односима на тржишту", каже помоћник министра енергетике Петар Станојевић.

Из НИС-а најављују да би ове године цене деривата могле да буду испод просечних у региону. И остали нафташи рачунају да литар горива може да буде јефтинији, али само до три динара.

Божидар Рајић из ОМВ-а истиче да не може доћи до драстичног смањења маржи. "Ми већ радимо на минимуму, а морамо да покријемо трошкове велике инвестиције у нове и реновиране објекте. Све ће зависити од политике НИС-а, јер ћемо се сви окренути великом снабдевању те компаније", објашњава Рајић.

Генерални директор "Нафтохема" Војкан Јанићијевић каже да је маржа те комапније већ неколико година уназад износи мање од један одсто и поставља питање да ли ту има простора за снижавање марже.

Пад промета показатељ је да је гориво прескупо. Само у новембру и децембру продаја је смањена чак 15 одсто. Просечан рачун на пумпама је 500 динара.

Јелица Путниковић из Балкан магазина напомиње да чињеница да у једној малој земљи као што је Србија постоји 1.200 бензинских пумпи, показује да нафташи ипак остварују довољан профит.

"То је бизнис који је и раније и сада доносио фини приход. Док год возачи не почну да кажњавају оне који имају скупље гориво, нафташи ће правити цене према томе", оцењује Путниковићева.

У Министарству енергетике очекују да ће снижење цена омогућити и већа контрола свих пумпи и складишта. По прописима који важе од Нове године, сви нафташи дужни су да пријављују колико горива купе, а колико продају.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 24. новембар 2025.
0° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом