петак, 04.01.2013, 14:09 -> 16:24
"Близанац" не преко 62 милиона евра
Нови мост преко Дунава код Бешке биће плаћен највише 62 милиона евра, а проблем око цене са компанијом "Алпина" биће највероватније решен арбитражом, саопштио вршилац дужности генералног директора Путева Србије Зоран Дробњак.
Вршилац дужности генералног директора Путева Србије, Зоран Дробњак, саопштио је да ће нови мост преко Дунава код Бешке биће плаћен највише 62 милиона евра, а проблем око цене са компанијом "Алпина" највероватније ће бити решен арбитражом.
"Погодили смо се јефтино за цену моста и сада Алпина покушава да подигне цену", рекао је Дробњак за Танјуг истичући да су захтеви за повећање цене неосновани.
Дробњак је навео да ће арбитражу водити независан страни консултант.
Поједини медији преносе да "Алпина" тражи око 100 милиона евра за изградњу новог моста код Бешке.
Челник Путева Србије је напоменуо да већина извођача радова спусти цену да би добила посао и касније покушава то да промени.
Путеви Србије признају да је извођач радова имао додатне трошкове који су поскупели првобитно уговорену цену за изградњу моста 2006. године од 37 милиона евра.
Дробњак је рекао да према "Фидик" стандарду може да се повећа цена када је то оправдано, али не колико Алпина тражи.
Проблем је у томе што се изградња започела на основу идејног, а не и главног пројекта, који је предвидео и додатне радове.
Уколико извођач радова није задовољан одлуком прва инстанца је по уговору независни "Фидик" инжењер који доноси свој став, а уколико једна од страна у поступку није задовољна други учесник може покренути арбитражу, наводе у Путевима Србије.
Уговором за изградњу моста Бешка од самог старта били су ангажовани као надзор компаније Скот Вилсон са подизвођачем Мостпројектом, као и компаније БЦОЕМ из Француске и Хилл Инт. из САД као техничка помоћ финансирана од стране ЕУ.
Наведене компаније су активно учествовале на реализацији комплетног пројекта, док је периодично пројекат контролисан и прегледан од стране консултаната Европске банке за обнову и развој, истичу у Путевима Србије.
То предузеће истиче да би пример моста код Бешке требало да буде поука за Србију да више никада послове не уговора по процедури која подразумева и пројектовање и извођење радова.
Нови мост код Бешке је изграђен поред старог моста и с обзиром да је идентичан старом назван је "Близанац". Ти мостови су део аутопута од Новога Сада до Београда односно део Коридора 10.
Нови мост дужине 2,2 километра отворен је за саобраћај у октобру 2011. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар