понедељак, 31.12.2012, 12:25 -> 15:12
Празници - привид лепшег живота
Трговци очекују последње дане децебра као добру прилику да добро зараде. Многи људи тада троше преко мере, и до 50 одсто више него што је то уобичајено. Иако још нема прецизних показатеља о висини претпразничне потрошње, трговци су сагласни да је неупоредиво мања него пре почетка кризе.
Последњи дани децембра одлична су прилика за трговце да нешто зараде. Тада се прекомерно троши, и до 50 одсто више него што је то уобичајено. Још увек енма прецизних показатеља о висини претпразничне потрошње, трговци су сагласни да је неупоредиво мања него пре почетка кризе.
У претпразничној еуфорији влада несклад између жеља и могућности. Највеће гужве у радњама забележене су за викенд пред дочек.
Купци са различитим могућностима дочекују празнике. Неки кажу да ће потрошити три пута више него иначе док неки пазаре само основне ствари неопходне за породицу.
Уочи празника највише се купују слаткиши, свеже месо, безалкохолна пића, млеко и млечни производи.
"У децембру се у односу на просек број потрошача повећава за 20одсто, промет 30 до 50%, а потрошачка корпа је тек нешто већа", истиче Мартина Петровић из компаније Делез Србија.
И социолози тврде да људи дају себи одушка пред крај године. Они кажу да се троши више него што је реално и што су могућности да би се у неколико дана створио привид лепшег живота, и то је нормално јер је људима потребан период опуштања.
"Тешко да људи у овом периоду могу да надокнаде све оно што су током тешке године изгубили,али је традиционално ово период у којем људи покушавају да размишљају о следећој години и о периоду кад би могли да живе боље", објашњава социолог Слободан Цвејић.
Међутим грађанима не треба много времена да се врате у реалност. Када прође празнична еуфорија наступа јануар који је традиционално "најдужи месец у години".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар