петак, 21.12.2012, 20:30 -> 23:32
"Фијат" и НИС извозни адути
Србија би наредне године могла да извезе за четвртину више него ове године, каже министар Млађан Динкић. Велике наде за пораст извоза Влада полаже у "Фијат" и НИС. У разговору за РТС први човек "Фијат аутомобили Србија" Антонио Чезаре Ферара каже да је тај план и реалан.
Догодине би Србија могла да извезе за четвртину више него ове године. Министар финансија и привреде Млађан Динкић каже да је циљ Владе Србије да помогне перспективним деловима привреде, због чега ће снажно подржавати предузећа која запошљавају нове раднике и производе за извоз. Велике наде за пораст извоза Влада полаже пре свих у "Фијат" и НИС.
Крагујевачка фарбика Гома Лајн, једно је од ретких српских предузећа која производе за модел "фијат 500 Л". Потпуно је орјентисана на извоз, који је у овој години повећала за чак 50 одсто. Упола толики раст извоза идуће године Влада прогнозира за целокупну српску привреду.
"Фијат има велику тражњу за тим новим моделом који се производи у Крагујевцу. На основу тога, Фијат очекује повећање извоза од милијарду и по евра у наредној години", каже министар финансија и привреде Млађан Динкић.
Динкић каже да "Нафтна индустрија Србије", која купује бензинске пумпе у региону, очекује извоз деривата у износу од 600 до 800 мил евра, а до сада нису ништа извозили. "Тако да само ове две компаније направиће прираст од 2 милијарде евра, то је већ пораст извоза за једну четвртину", истиче Динкић.
У "Фијату" кажу да је њихов мали фића добар извозни адут.
Генерални директор "Фијат аутомобили Србија" Антонио Чезаре Ферара каже за РТС да су спремни да произведу између 110.000 до 180.000 возила следеће године.
"Нормирали смо производњу на један сат и спремни смо да произведемо 30 аутомобила сваког сата", прецизира Ферара.
На питање како су уверени да ће продати сва возила идуће године, први човек "Фијата Србија" каже да модел 500 Л није само намењен српском и италијанском тржишту, већ тржишта свих европских и америчких земаља
"У почетку, када уђете на неко тржиште, сва возила се мање - више продају, јер на тај начин покривате сва продајна места. Сваки дилер мора да купи возило како би га показао клијентима. Из тог разлога нећемо имати проблем. Ако криза на европском тржишту потраје, онда нас проблеми чекају 2014. године", објашњава Ферара.
Мали привредници кажу да потенцијала за извоз има, али да новца нема.
"Када бисмо помогли предузетницима са дугорочним кредитима и повољнијим каматама, мислим да би Србија могла да буде рај за инвеститоре, и домаће и стране", каже председник удружења коорпоративних директора Топлица Сапасојевић.
Он наводи да је неопходно направити нови инвестициони циклус који ће донети нова радна места и извоз.
Одговор Владе на то је да мала и средња предузећа способна да повећају производњу и извоз могу да рачунају на бесповратна средства преко Агенције за подстицање извоза, али и из кредитне линије Европске инвестиционе банке, по условима знатно повољнијим од оних на тржишту код банака.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар