Читај ми!

Талас отпуштања у аутоиндустрији

Ове године, продаја аутомобила на најбогатијим европским тржиштима опала и до 60 одсто. "Пежо" и "Ситроен" затворили фабрику у којој је радило осам хиљада људи. Стручњаци сматрају да европска аутомобилска индустрија може да опстане само уз финансијску помоћ држава.

Салон аутомобила у Паризу велико је отрежњење за успавану ауто-индустрију која је дуго веровала да ју је криза заобишла. У односу на првих осам месеци 2011. године, продаја нових возила на најбогатијим тржиштима Европске уније ове године пала је и до 60 одсто.

Због тога је ових дана почео нови талас отпуштања, а непосредно уочи сајма, "Пежо" и "Ситроен" затворили су фабрику у којој је радило осам хиљада људи.

Француска аутомобилска индустрија у великој је кризи. После неколико стотина, сада се отпушта на хиљаде радника, јер се аутоиндустрија сели углавном у Кину, Индију и Бразил, где продаја расте и где је радна снага јефтинија.

"Оно што се сада дешава то је да ми сецкамо трошкове где год можемо. Поента је да се произведе што већа количина аутомобила и тиме смањи њихова цена. Тиме покушавамо да решимо кризу", каже Дејана Коматина из компаније "Рено".

Доста је отпуштања па је тако "Форд" отпустио 1.000 менаџера, а исто то је урадио и "Фијат".

Некада велесила у производњи аутомобила, Мађарска, продавала је 250 хиљада аутомобила годишње, данас, пет пута мање. У Хрватској, тражња је пала три пута, а у Србији се преполовила.

"Једино тржиште које расте је руско. Што се тиче Европе, ту је ситуација јасна - што јужније то је већи пад", каже Иван Кекић из компаније "Опел".

Стручњаци се слажу да европска аутомобилска индустрија може да опстане само уз финансијску помоћ држава.

Колико је ситуација тешка доказује то што је, за разлику од ранијих година, када је Сајам у Паризу био светковина, овогодишњи отворен уз посебне мере безбедности - да би се спречили протести отпуштених радника "Пежо" и "Ситроен" групације из недавно затворене фабрике код Париза.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 22. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом