Читај ми!

Револуција у аутоиндустрији

На сајму аутомобила у Женеви многе аутокуће представиле су своја најновија достигнућа која ће бити доступна у скоријој будућности. Већ имамо аутомобиле које покреће електромотор и који на сто километара троше само два евра, због чега стручњаци тврде да је нова револиција у аутомобилизму већ почела.

У будућности, аутомобиле ћемо возити на различите погоне. Резерве нафте има за још 50 година, процењују стручњаци, а алтернативе већ сада има и у серијској производњи.

Цена нафте сваког дана скаче, а већ имамо аутомобиле које покреће електромотор и који на сто километара троше само два евра. Стручњаци твде да је нова револиција у аутомобилизму већ почела.

Већ 2013. године на тржишите стиже серија "свемисрких" аутомобила покретаних струјом "бe-ем-ве" серије један. Цела шасија је од кевлара, а папир и алуминијум добијају се из рециклаже конзереви и картона и такође уграђују у овај аутомобил.

Аутомобил средње класе иде до 150 километара на чисту струју, хибридни купе има домет и до 600 километара.

"Цена ће зависити од подршке државе, од једне до друге. Једино што можемо да кажемо јесте да ће бити два пута јефтнији за одржавање и вожњу него садашњи модели", каже Хенрик Мас из "бе-ем-веа".

У "Фолксваген" групацији већ за неколико година очекују мале електричне аутомобиле за град.

Генерални директор "Шкоде" Винфрид Валанд каже да већ имају електромобил спреман за употребу сваког дана.

"Међутим, мислимо да ће њихово време доћи тек за две-три године када они буду потпуно безбедни. Не желимо да наши купци сумњању у наше производе", каже Валанд.

И "Форд" се прикључио технолошким иновацијма погона, који је комбиновао са телеметријом. "Фордова" возила постају све паметнија, читају знаке, сама коче и наравно њих напајају батерије.

"Тренутно радимо на батеријама које се брзо пуне. Капацитет мотора није проблем, чак ни трансмисија, међутим, тежина се мора смањити да би се избегли губици. Како је почело ускоро ћемо имати и соларне ћелије које ће моћи да покрећу возило", каже Ерик Волфанг из "Форда".

"Рено" је за две године направио мали аутомобил за две особе са двоје врата, отвореног и затвореног типа, на електрични погон за градску вожњу. 

Тај модел има управљање и на задњим и предњим точковима, тачније има летве волана које омогућавају да се аутомобил врти у месту. На сто километара троши само два евра.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 20. новембар 2025.
6° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом