петак, 23.12.2011, 07:30 -> 12:42
"Јат" и даље без купца
Спекулације медија да би "Јат" могао да буде продат по цени неких шећерана за три евра у Влади демантују и додају да је неопходно да држава има домаћег авиопревозника. У кабинету премијера кажу да раде на новој стратегији за "Јат".
Два неуспешна тендера за последњих неколико година показала су да националног авиопревозника са дуговима, који сада достижу 180 милона евра, нико неће да купи. Спекулације медија да би "Јат" могао да буде продат по цени неких шећерана за три евра, у Влади демантују и додају да је неопходно да држава има домаћег авиопревозника.
Ако "Јат" годишње има милион 200 хиљада путника и ако би се чувена авионска такса за гориво повећала само за 13 евра, добитак на 100 милиона евра уложених у четири нова авиона могао би да буде више од 10 милиона евра годишње. То је тренутно боље него у неким другим пословима, тврде у "Јату".
"Ове године имамо пуњење кабине 70 одсто, број путника нам је порастао за 300.000 и уз бољу организацију онај ко купи 'Јат' без трошкова могао би да оствари профит", каже Ђорђе Вукотић из "Јата".
Поједини медији спекулишу да се разматра могућност продаје "Јата" домаћим бизнисменима, али без дугова, што би пореске обвезнике коштало 180 милона евра, колико је тренутно задужење те авиокомпаније.
Само ове године "Јат" се код комерцијалних банака задужио 50 милиона евра, а држава гарантује његово враћање. Економисти упозоравају да се Гордијев чвор једном мора пресећи.
"С обзиром на велике дугове, у 'Јату' је неопходно прогласити стечај па такав продати, нека га тајкуни узму, али мора се неко обавезати да то буде његово у целости и да то питање реши", каже економиста Милан Ковачевић.
Према његовим речима, компанија се не може делити у две, јер оне солидарно одговарају за дугове, а нови "Јат" неће моћи да има иста права и лиценце као стари.
Ресорни министар каже за РТС да ће држава, ипак, задржати националну авиокомпанију, али да о томе тренутно не одлучује његово министарство.
"Немам појма ко и са киме води разговоре. 'Јат' је у фази приватизације и за њега је задужен председник Владе Мирко Цветковић", каже министар за инфраструктуру и енергетику Милутин Мркоњић.
У кабинету председника Владе кажу да раде на новој стратегији за "Јат" и да би било добро да држава има свог авиопревозника. Сви поступци које држава буде предузимала, како у вези са "Јатом" тако и у вези са другим компанијама, као и до сада, биће транспарентни и спроведени у складу са важећим законским прописима, наводе у кабинету премијера.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар