Заљубљене у новац

Девојке, које се популарно називају спонзорушама, последњих година постале су предузимљивије. И док спонзоруше у Србији држе корак са светом, стручњаци упозоравају да је спонзоринг све већа претња савременој култури.

Стручњаци кажу да криза подстиче настанак нових друштвених феномена, а они стари, попримају другачије размере. Тако су, широм света, последњих година девојке, које се популарно називају спонзорушама, постале предузимљивије, а оне у Србији држе корак са светом. Спонзоринг је, упозоравају стручњаци, све већа претња савременој култури.

У Русији, најновији хит су школе за завођење богатих мушкараца, у Пољској, спонзоруше на сајту под називом "Тражим милионера" отворено захтевају да спонзор зарађује најмање 250.000 евра годишње. У Србији је покренута иницијатива за оснивање Удружења спонзоруша.

Тај феномен многи објашњавају "несрећним деведестим" када се сиромашило и када је цветала "турбо култура".

"Девојке су почеле да се заљубљују у новац то јест у његова пренесена значења - било да су то кола, гајба, или накит. То је само одраз беде у којој смо живели, живимо и живећемо и не само материјална, него комплетна етичка", рекао је писац Марко Видојковић.

Ауторка прве књиге о спонзорушама Маша Ребић тврди да су за негативни феномен подједнако одговорни и добростојећи мушкарци, односно спонзори.

Према њеном мишљењу то је "нека размена добара где нико није угрожен, јер је пристанак са обе стране".  

Културолози, међутим, упозоравају на опасност ширења тог феномена. Многе девојчице данас имају погрешне идоле, а њихова општа помама за гардеробом у којој изгледају као одрасле девојке представља сексуализација најмлађих и злоупотребу деце, кажу стручњаци.

"Код нас је то нажалост попримило велике размере, јер имамо медије који промовишу ту врсту нагонске сексуалности која је у функцији тога да се прода роба. То води једном обездушењу које је погодно тло за развијање некаквих теза о лагодном животу без пуно рада, о животу у коме вредности немају никакву улогу", рекао је културолог Владимир Шћепановић.

Уживање се промовише као врхунска вредност, а са децом се најлакше манипулише.  Културолози тврде да су медији ти који креирају укус најмлађих. Свако објашњење да се неприкладним садржајима само испуњава захтев публике која то воли и тражи је лош и опасан изговор.

Број коментара 25

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 06. мај 2024.
17° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара