Читај ми!

Због штрајка поштара касне рачуни, хоће ли бити продужени рокови за попусте

Октобарски рачуни касне због штрајка радника "Поште". Kомунална предузећа у Обреновцу одлучила су да грађани за октобар плате износ са претходног рачуна или да на њиховом сајту провере своје рачуне. "Инфостан" је рок за плаћање са попустом померио до 30. новембра. Хоће ли ће бити продужени рокови за плаћање осталих рачуна?

Редови испред шалтера "Инфостана" у Данијеловој улици. Kолико грађана, толико питања и недоумица. Они којима су рачуни стигли, дошли су да искористе попуст и плате октобарски рачун, а остали углавном и не знају да је "Инфостан" рок за плаћање са попустом продужио до краја месеца.

"Па много ми значи, шта да вам кажем, сваки динар за пензионера је важан", каже грађанка који чека у реду.

Други кажу да воле на време да измире своје обавезе.

"Само ми није јасно ако је требало да платим до 15. зашто нису стигли рачуни?", пита један од грађана.

Нису стигли због штрајка запослених у "Пошти". То предузеће је у обавези да рачуне испоручи у што краћем року, најкасније пет радних дана од пријема. Ако рачун не стигне, компликовано га је платити, јер сваки има посебан позив на број.

Сваког месеца 62 одсто грађана остварује попуст на рачунима за струју

Из "Електропривреде Србије" кажу да на време шаљу рачуне "Пошти". Сваког месеца више од 62 одсто грађана оствари попуст од пет одсто за редовно плаћање.

Ипак, ако рачуна за струју још нема, грађани могу електронски да га плате путем портала Увид у рачун. За старије суграђане то је можда компликовано, али они могу да оду на шалтере ЕПС-а и тамо, до 28. новембра, остваре попуст.

Рок за плаћање рачуна за фиксни телефон је 15. у месецу, кажу у "Телекому". Око 98 одсто грађана редовно измирује обавезе, а нешто више од 10 одсто то ради онлајн.

И комунална предузећа у Обреновцу одлучила су да због кашњења рачуна грађани за октобар плате износ са претходног рачуна или да на сајту предузећа провере своје рачуне.

Око 400.000 корисника користи попусте "Инфостана" 

Од око 800.000 корисника, колико има "Инфостан", половина користи право на попуст.

"У питању су попусти од пет, шест, седам процената. Право на пет посто попуста остварују корисници који плаћају рачуне до датума доспећа, шест посто попуста остварају корисници који плаћају рачуне у континуитету шест месеци умањено, а седам процената остварују корисници који плаћају рачуне годину дана у континуитету", наводе из Милица Пауновић из ЈКП "Инфостан и технологије".

Рачуне "Инфостана" корисници могу да плате без провизије у неколико пословница у граду и ако плаћају онлајн. Само на провизије за плаћање комуналних рачуна на шалтерима просечна породица годишње потроши око 3.000 динара, а када плаћамо онлајн то је чак и упола јефтиније.

Готово сви рачуни могу да се плате преко апликација, али мало је оних који то користе. Многима рачуни још нису стигли и забринути су да ли ће моћи да остваре попуст, ако не дођу до краја месеца. Не би било ни поштено да они који редовно плаћају остану без попуста због околности на које не могу да утичу.

субота, 04. мај 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво