Читај ми!

На пружним прелазима најчешће страда локално становништво, зашто се то дешава и како спречити

На железничкој прузи код Младеновца прошле недеље настрадао је један тинејџер. Прошле године је чак 17 особа страдало на отвореној прузи или због додира са контактном мрежом, кажу у "Инфраструктури железнице Србије".

Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије" наводи да је смрт тинејџера у Младеновцу трагедија, али да је он изгубио живот сопственом одговорношћу.

"Кретао се близу пруге, није било никаквог прелаза, био је неколико стотина метара од железничке станице. Покушао је да пређе тамо где је забрањено. Такве ситуације трагично завршавају. Свако такво прелажење је потенцијална трагедија", рекао је Станисављевић.

Само прошле године, на отвореној прузи је живот изгубило 17 особа.

"Највећи ниво безбедности је на прелазима на брзој прузи, јер тамо нема укрштања пута и пруге. То је европски стандард. Тако ће бити и на делу пруге од Новог Сада до Суботице и од Београда до Ниша", рекао је Станисављевић.

Истиче да је железница дуго била у лошој ситуацији, возови су се кретали смањеним брзинама, тако да људи нису навикли да возови иду више од 100 километара на сат.

"На путним прелазима страда локално становништво"

Станисављевић наводи и да је на пружним прелазима од 2000. до данас, у 97 одсто случајева одговорност за несрећу била на возачима друмских возила. Нису поштовали прописе и то се често трагично завршава, рекао је Станисављевић.

"Наше статистике показују да на путним прелазима страда локално становништво, они нису изненађени путним прелазима и да у одређено време иду возови, зато апелујемо да се повећа будност и опрез код учесника у саобраћају. То је потпуно одсуство опреза и одговорности према себи, ближњима и свим другим учесницима", рекао је Станисављевић.

На питање да ли би решење могло да буде постављање већег броја прелаза, Станисављевић одговара да закон не дозвољава прелазе на размаку мањем од два километра. Истиче да на Барској прузи имају и по два-три прелаза на мањој раздаљини, што утиче и на брзину и на безбедност саобраћаја.

Покренута кампања "Танка линија" 

Транспортна заједница је покренула кампању "Танка линија", с циљем да се повећа безбедност у саобраћају.

"Кампања има за циљ да се подигне свест људи о опасностима на пружним прелазима. Заживела је у целом региону. Јако је битно да се свест људи о опасностима подигне на виши ниво, да се едукују ученици који се обучавају за вожњу, јер опасност вреба када возачи не поштују прописе и не знају које опасности их чекају приликом преласка преко пруге", рекао је Марко Ковачевић из Транспортне заједнице Србије.

Наводи да се ради на тзв. визији нула, да када се удеси и догоде да се не завршавају смртним исходом или тешким последицама.

субота, 27. јул 2024.
20° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару