Читај ми!

Шта се деси на путу, па камион пропадне у рупу кроз асфалт

Слика камиона који напола вири из рупе у асфалту, колико год била невероватна, није изненађујућа. Не дешава се то први пут у Београду. У последњих неколико година аутомобили су пропадали и у Булевару краља Александра, на Врачару и Дорћолу. Надлежни тврде, невољу углавном изазове пуцање водоводних цеви. Да ли је баш увек тако?

Рупа у асфалту у Костолачкој улици полако се затрпава. Екипе "Београд-пута" и "Водовода" од јутрос су на терену.

Наредних дана улица ће бити затворена за саобраћај због испирања канализационе мреже, а станари ће имати воду. Тврде да је због пуцања цеви више дана околним улицама текла вода и због тога је, по њиховом мишљењу, пукао и бетон.

Грађани кажу да се нису усудили да иду ни Кумодрашком, где се вода сливала.

"Водоводна цев промера фи-100 је пукла, а пре доласка наше екипе вода је отицала испод асфалта и спрала земљу и шљунак и камион који је био тежак кад је наишао допринео је да бетон пукне", каже Јелена Пронић из ЈКП "Водовод и канализација".

"Београд-пут" одржава око 2.500 километара улица у Београду. Ни они не могу да предвиде где ће асфалт пући, али станари Костолачке улице сумњају да је један од разлога пропадања асфалта лош квалитет бетона.

Већ су аутомобили пропадали кроз асфалт београдских улица. Пре неколико година у Булевару краља Александра код Цветкове пијаце, на два места, у размаку од 50 метара. Прошле године на Врачару и Дорћолу. И тада су стручњаци тврдили да је разлог пуцање водоводне цеви испод коловоза.

"Разлог за то могу да буду нагле температурне промене, значи из топлог у хладно, може да буде слегање тла, може због саобраћаја ако учестало тешка возила пролазе, може да буде и дотрајалост цеви", каже Пронићева.

Квалитетно асфалтирање и замена старих водоводних цеви могу да смање пропадање пута, али због лоших временских услова и наглих промена температура, некад ни то не буде довољно, тврде надлежни. А шта је са квалитетом асфалта?

Јовановић: Асфалт не може да буде кривац за пропадање возила  

Дејан Јовановић из "Београд-пута" одбацио је могућност да је асфалт крив за пропадање коловоза.

"За овакву провалу коловоза апсолутни кривац не може да буде асфалт нити коловозна конструкција, пошто је она набијена и има своју носивост за тешка оптерећења на главним улицама", рекао је Јовановић, гостујући у Београдској хроници. 

Према његовим речима, проблем је код инсталација.

"Да ли је то водовод, канализација... Дебљина асфалта је ту 10 до 15 центиметара, на Булевару ослобођења и 20 центиметара, али коловозна конструкција није само асфалт. Испод ње стоје слојеви од невезаног каменог материјала, негде иду и до метар дебљине", каже Јовановић.

Ти материјали се, каже, при изградњи "сабијају и набијају" и имају довољну носивост да би се урадио асфалт.

"Просто се деси да дође до оштећења цеви, то повуче материјал у себе и испод асфалта се тај материјал испразни и асфалт пукне", каже Јовановић.

Истакао је да не постоји могућност да се овакве ситуације предвиде, једино се види када се то догоди.

недеља, 05. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара