Познато је колико ће коштати карта у београдском метроу

Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар каже за РТС да ће цена карте у београдском метроу бити бенефицирана, као у Европи, и да је то подстицај да што више људи користи јавни превоз.

Станко Кантар рекао је, гостујући у Београдској хроници, да се метро може очекивати између 2025. и 2027. године.

Метро ће, како су надлежни најавили, бити део јавног превоза. Налазиће се у јединственом тарифном систему, додао је Кантар.

То значи, како је објаснио, да ће бити иста цена за тролејбус, трамвај, аутобус и метро.

Кантар је указао да су у Европи то увек бенефициране цене и да су подстицај да што више људи користи јавни превоз.

У току је, како је навео, потписивање споразума са Француском о донацији 8,7 милиона евра за израду студије изводљивости са идејним пројектом и студијом заштите животне средине.

"Они су дали понуду и за износ који би покрио део за који су они заинтересовани, а то су возови, електромашински системи, сигнализација, контактна мрежа, шине, управљање, вентилација", наводи директор "Београдског метроа и воза".

Где ће бити најнижа тачка метроа 

Генералним пројектом од прошле године, планиране су две линије, а у студију изводљивости ће се уврстити и трећа линија, да би имали визију развоја система, наводи Кантар.

Каже да ће једна линија, дужине 21,5 километара, ићи од Жаркова и Железника до Миријева, а друга од Земуна кроз центар града, такође до Миријева.

Метро ће ићи и изнад и испод земље, а Кантар наводи да ће све, осим два и по километра на Макишком пољу, где ће се налазити и депо, бити подземно.

Међу најнижим станицама, 35 до 37 метара испод земље, биће оне на Тргу републике и код Цветкове пијаце, напомиње Кантар.

"Изабране су најоптерећеније трасе"

Упитан зашто метро иде тим трасама, Кантар наводи да су студије показале да је најоптерећенији део јавног превоза траса од Бановог брда до Мостарске петље.

На другом месту је, како је додао, траса код Бранковог моста између Зеленог венца и Ушћа, као и Булевар деспота Стефана.

На првој линији гради се и "Београд на води", који ће бити "појединачно највећи генератор путовања у Београду, јер ће бити највећи степен изграђености у граду", истакао је директор "Београдског метроа и воза".

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
18° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се