За паркирање на шинама казна 25.000 динара

Возаче у Београду од понедељка очекују веће казне за кретање, заустављање и паркирање на пешачким прелазима, бициклистичким стазама, шинама и зеленим површинама. Да ли је то начин да се несавесни возачи дисциплинују, а проблем паркирања реши?

Пронаћи у главном граду слободно паркинг место често је права уметност па многи, ако им то не пође за руком, стану где стигну. То им највише замерају пешаци и истичу где им паркирање највише смета.

Такви возачки манири и до сада су били кажњиви. Сада знатно строже. За заустављање возила на шинама или пешачким прелазима казна - 25.000 динара, која ће важити и за жуту траку. За јавне зелене површине потребно је одвојити различите суме новца.

Помоћник начелника београдске Комуналне полиције Ранко Шекуларац објаснио је да се то зелене јавне површине које се налазе у зони пешачких објеката, јавних објеката, река, приобаља, језера, као и у зони дрвореда, односно у зони стамбених и пословних објеката. 

"Зелена површина у зони трга и пјацете је дефинитивно зелена површина која ће бити санкционисна износом од 25.000 динара, док ће зелена површина у неком интерблоковском простору или простору стамбених зграда бити санкционисана износом од 5.000 динара", рекао је Шекуларац.  

Казна за овако паркирано возило за физичка лица сада је 25.000 динара, а да је у питању аутомобил правног лица та казна била би 50.000 динара. Ако би аутомобил однео паук, трошкова би били и већи.

Од висине казне битнија је извесност да ће она заиста бити плаћена, сматра професор Саобраћајног факултета. Упућени тврде да је важно и да се комунални полицајци држе свог рејона и додају да је аутомобил на коловозу искључиво у надлежности Саобраћајне али не и Комуналне полиције.

"Ако ви имате малу извесност да ће казна бити плаћена ма колико она висока била, тешко да ће велики број корисника одустати од тадашњег начина понашања. Велики број возила која су непрописно паркирана су последица тог повећања броја возила, односно, вероватно је то и последица повећања броја становника у Београду за шта Београд претпостављам са овом инфраструктуром коју има није био баш потпуно спреман", каже Владимир Чуљковић, професор Саобраћајног факултета.

Паркирањем се мора управљати, сматрају стручњаци и истичу да је потребно проблем зауставити на нивоу на којем је сада, а онда приступити његовом решавању.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
17° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се