субота, 25.10.2014, 08:14 -> 09:00
Ко кумује београдским мостовима?
Нови мост који повезује Земун и Борчу назван је по српском научнику Михајлу Пупину. То су изгласали одборници Скупштине Града. Досадашња пракса је показала да обично нису прихваћени званични називи, већ се користе имена која је народ спонтано усвојио. Како год мостове звали, једно је сигурно - нема их довољно.
Иако град на две реке, Београд је први мост добио тек крајем 19. века. То је био Железнички мост који је преко реке Саве у Београду повезао европске престонице са Цариградом, чиме је испуњена и једна од најважнијих обавеза кнежевине Србије преузета по стицању независности на Берлинском конгресу 1878. Мост је рушен у оба светска рата.
"Он је за време рата и после рата зван немачки или како га је народ звао швапски мост, зато што су га Немци саградили 1942. године. Од минирања га је спасао Миладин Зарић, можемо да кажемо херој, јер је заиста велика храброст била потребна да се тај мост разминира у току операција за ослобођење Београда. Ја се надам да ће тај мост добити његово име", каже Александар Илић, помоћник секретара за културу Београда.
Први мост који је назван по некој личности је Мост краља Александра, изграђен 1934. године. Четири пута је рушен и обнављан. Име Мост братства и јединства добија 1956. године, али га Београђани називају Бранков мост.
Годину касније пуштен је у саобраћај први мост на Дунаву који спаја Београд са Банатом, назван по краљу Петру Другом. Рушен је 1941, а после обнављања 1946. Јосип Броз Тито даје му име Мост Црвене Армије, али остао је Панчевачки мост.
Ту још увек једину везу са Банатом дневно пређе око 60.000 возила. Биће растерећен када нови Пупинов мост крајем године буде завршен.
Небојша Стефановић, директор Урбанистичког завода Београда, каже да Београд нема довољно мостовам, а изградња нових планира се више година.
"Основна планска решења су изградња два нова моста преко Дунава. Један је преко Аде Хује у склопу система који се зове северна магистрална тангента, односно спољна магистрална тангента, и други у склопу система обилазнице око Београда. Такође преко Дунава код Винче", објашњава Стефановић.
До изградње Моста на Ади три деценије није изграђен ниједан мост, иако је бој становника вишеструко повећан, а Београдом се свакодневно креће 700.000 аутомобила
"Мост на Ади није искоришћен у великом делу свог капацитета, делом због места на ком је направљен, делом због саобраћајница које треба да буду и на једној и на другој страни и док се оне не заврше тај мост неће бити у пуном капацитету", каже Раде Обрадовић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Планирано је проширење старог савског моста, а новине доноси и пројекат Београд на води, где је предвиђен и пешачки мост.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 10
Пошаљи коментар